|
Post by Adrian Eide on Jun 26, 2011 21:51:07 GMT 2
Adrian går langsomt og meget varsomt ind i indgangshallen. Hans skridt giver genlyd i det høje rum og han skutter sig nervøst. Lyset falder ind og danner lyskegler, som giver Adrian tanker til en sal fra Ringenes Herre. Hele indgangshallen virker kolossalt stor, og Adrian kigger fra vindue til vindue på de eventyr som udspiller sig i rudernes glas. ... Fedt... Bare fedt. Jeg får jo nærmest lov til at gå på Hogwarts på denne her skole. Alt der mangler er kapper og tryllestave. Damn. Stilheden virker ubehagelig og lidt skræmmende (selvom han ikke helt vil indrømme det). Adrian har en skuldertaske slunget over sin højre skulder. Lidt anstrengt kigger han ned i den efter sin mobil, iPod, whatever. Noget, som får stemningen lidt væk fra det billede han lige nu har af Aragorn, der kommer gående ind gennem salen med 'Requiem for a Dream' kørende i baggrunden.
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 26, 2011 22:02:32 GMT 2
Forpustet og med favnen fuld af papirer og bøger løb den slank, feminin og lyshåret skikkelse op af grusvejen på vej op til den store port til indgangshallen. Hun kom små brasende ind af porten da den i forvejen stod lidt på klem. I sin fart var hun ved at løbe lige ind i en ikke så meget mindre, men klart yngre skikkelse foran hende. I sidste sekund nåede hun at bremse op inden hun koliderede med den yngre halv langhåret knægt foran sig. Men i sin koncentration om sin fart og afstands bedømmelsen, tabte hun i alt den forvirring sine genstande i sin favn. Højlydt bandede hun over sin egen dumhed, og undskyldte kort og distræt til drengen inden hun bukkede sig ned efter sine ting.
|
|
|
Post by Adrian Eide on Jun 26, 2011 22:19:22 GMT 2
Adrian blev lidt chokeret over sin næsten-koalition med den smukke blondine (desværre nok lidt gammel til ham). Han stod i et par sekunder og måbede, mens hun rakte ned for at samle sine ting op. "Øhh..." sagde han, et øjeblik for distraheret af pigen og sit chok til at formulerer sig. Daaaaamn... Nej, manerer. Nu. Vær nu ikke så dum, Adrian. "Lad mig hjælpe." sagde han så langsomt og rakte ned for at tage en hæftet papirbunke. Ikke at han ligefrem havde lyst til at samle andres papirer op, men det ville være lidt for uhøfligt og dumt bare glo på hende. Adrian rakte det lidt usikkert frem mod pigen og ventede på at hun skulle tage imod det.
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 26, 2011 22:32:52 GMT 2
Alexandra der sad på knæ på gulvet og var ved at få styr over de tabte ting strøg let en lok blonde lettere bølget hår om bag øret. Hun sukkede lettere irriteret. Mest fordi hun allerede var sent på den (som sædvanlig). Men den næsten koalition med den yngre knægt og hendes klodsethed, gjorde det hele værre. Nu måtte hun bruge tid på at undskylde og få langt tingene i orden efter hun havde samlet alle de spredte papirer op. Alexandra så op på den yngre da han rakte hende et bundt papir. Hun smilede mildt til ham og nikkede kort. "tak.." sagde hun roligt. Først der slog det hende hvor høj den anden egentlig var. Hvor gammel var han? 14? 15? hvad sker der for børns højder nu om dags? Det ender med jeg må se op på ham i løbet af ingen tid..? tænkte hun kort overrasket over hvor høje hendes elever og kommende elever egentlig var. Eller også var hun bare af lav afstamning?
|
|
|
Post by Adrian Eide on Jun 26, 2011 22:45:31 GMT 2
Adrian trak lidt nonchalant på skuldrene, da blondinen sagde tak: "Intet problem..." Han kiggede hurtigt mod væggen, da blondinen rent faktisk løftede hovedet og kiggede på ham. Hun er nok på sidste år, sikkert. Pis også. Hun virkede rimelig lille og hun mindede lidt Adrian om de dér små hoppende gazeller fra Løvernes Konge eller sådan noget. Adrian opdagede så den store papirbunke i hendes hænder. Det var først nu han egentlig lagde mærke til hvor meget hun egentlig gik og bar på. Holy! De her år skal da nok blive udfordrende, hvis det der er lektier! tænkte han ved sig selv. Han stof åbenlyst og måbede over den kolossale papirbunke, uden egentlig at overveje at han samtidig stirrede på blondinen.
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 26, 2011 22:52:45 GMT 2
Alexandra smilede blot venligt og rettede sig op med sin bunke af alle former for papir og bøger. Hun forsøgte at holde det hele samlet og så sig omkring i forhallen. Hvorfor var det ikke der hængte et ur sådan et sted som dette? Det var jo vildt upraktisk!! Alexandra smilede skævt til den unge knægt der stod og gloede måbende på hende. "er det papirerne du er overrasket over? Bare rolig.. Det er ikke så slemt som det ser ud til." sagde hun roligt og smilede bredt til den anden. Hun rakte ham med lidt besvær hånden. "Hej. Mit navn er Alexandra Alm. Jeg skal undervise i engelsk og musik her på skolen" præsenterede hun sig roligt med et bredt og venligt smil.
|
|
|
Post by Adrian Eide on Jun 26, 2011 23:04:36 GMT 2
... Lærer? No way. Adrian kunne mærke blodet stige til sine kinder, da han trykkede Alexandras hånd. Han havde lige fejltaget en lærer for elev. Lidt pinligt, men godt han ikke havde sagt det højt. "Ah. Jeg tænkte bare lige... at jeg selv skulle slæbe rundt på så meget nu." startede Adrian mumlende, men hans stemme blev mere sikker hen mod slutningen af sætningen. Han pegede hentydende til bunken af papir som Alexandra bar rundt på. Præsenter dig. Dumb as*. "Uhm. Jeg hedder Adrian... Jeg er lige begyndt, sådan.. Fra igår af, faktisk." Adrian kiggede lidt rundt i indgangshallen. Det med at starte dagen inden, betød at han ikke følte sig helt sikker på, hvor alting lå.
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 26, 2011 23:10:15 GMT 2
Alexandra smilede bredt da hun halvt og halvt godt kunne regne ud hvad den anden havde tænkt om hende. "bare rolig. Du er ikke den første der har forvekslet mig for at være en elev" sagde hun beroligende til ham efter hun havde givet slip på Adrians hånd. Hun smilede venligt til den anden. Hun nikkede roligt da den anden præsenterede sig. "velkommen til Adrian. Jeg er selv ny ansat, så så kan vi lede rundt på de mange gange sammen" sagde hun med et mildt grin. Hun strøg let en lok hår om bag øret inden hun nød og næppede nåede at redde sine ting for at falde ud af hendes arme igen. "nu hvor jeg har dig, så skal jeg jo reklamere lidt for musik linjen siden jeg underviser på den" sagde hun med et bredt smil. "kom med en dag og vær med. Det skal nok blive hyggeligt." Hun puffede kærligt let til Adrian med albuen.
|
|
|
Post by Adrian Eide on Jun 26, 2011 23:21:50 GMT 2
Adrian puttede roligt hænderne op i bedste 'Jeg-overgiver-mig'-stil og sagde roligt, men seriøst: "Hvis du lover at der bliver spillet andet end Vanessa Carlton og Leona Lewis, så møder jeg gerne op!" Dog kunne man stadig se det røde i hans lidt barnagtige kinder. I det mindste kunne læreren heller ikke finde rundt. Det kunne enten være en virkelig god eller virkelig dårlig ting. Men hun var jo også ny. "Ej. Og så er det nok heller ikke dig, jeg skal spørge, hvis jeg nu skulle finde drenge-værelserne, vel?" spurgte han, uden nogen forventninger i stemmen. Han pustede en brun hårlok væk fra panden og begyndte at rokke kedsomligt frem og tilbage på sine udtrådte Converse, mens han tog sine hænder i lommerne på sine jeans.
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 26, 2011 23:31:16 GMT 2
Alexandra smilede bredt og nikkede roligt. "det lover jeg. For skal jeg være ærlig... Vanessa Carlton og Leona Lewis er ikke lige min kop the.." svarede hun roligt. Alexandra smilede mildt ved den andens stadig rødmende kinder. Hun lagde let en hånd på den andens hoved og uglede let i hans hår på en lettere drillende men mild måde. At hun ikke kunne finde rundt, var ikke så meget hendes skyld. Som hun havde sagt var hun ny ansat og så var hun bare født med en dårlig stedsans... "drenge værelserne? Det er op af de næste par trapper på tredje etage." fortalte hun roligt. Hun kløede sig let i nakken og så efter et ur igen, selvom hun udemærket godt vidste at der ikke var nogen i indgangshallen hvilken hun stadig synes var komplet tåbeligt.
|
|
|
Post by Adrian Eide on Jun 26, 2011 23:42:31 GMT 2
Adrian rystede lidt på hovedet efter Alexandra havde uglet hans hår, så det faldt tilbage på plads. Hun virker som en meget chill lærer. Måske var det en rigtig god ide at dukke op til musik-halløjet og se hvad der foregik? Hvis bare han kunne undgå talentmusik og det værste tøsepop, så var det sikkert fair nok. "Så kan det være jeg finder mit værelse... engang.. idag, måske." sagde Adrian lidt uklart og distraheret, imens han fandt sin mobiltelefon i sin skuldertaske. Som enhver anden dreng var han ikke den store multitasker, men han forsøgte dog. Han tjekkede lige hurtigt sin mobil for beskeder, imens han kørte en hånd igennem håret, for at tjekke om det var på plads igen.
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 26, 2011 23:51:32 GMT 2
Alexandra smilede bredt over Adrian. Unge i den alder. Alt der var vigtigt var hvor godt man så ud og om håret nu sad rigtigt. Nu hun egentlig tænkte over det, var der utrolig mange unge knægte der havde det der berømte Justin Bieber hår. Hun smilede bredere ved tanken og rystede kort på hovedet for at få den af sig. Alexandra smilede bredt over Adrian der var lettere distraheret over at snakke om en ting og tænkte på noget andet. "hey.. du kunne vel ikke tjekke hvad klokken er? Jeg har ikke fået mit ur på mig.." sagde hun med et skævt smil.
|
|
|
Post by Adrian Eide on Jun 27, 2011 0:06:49 GMT 2
"Øh. Jo," sagde Adrian og kiggede på uret i højre hjørne af hans mobil, "Den er... Syv minutter over to." Han kiggede et kort øjeblik op på Alexandra. Hun var altså køn af en lærer at være. Adrian lagde sin mobil ned i lommen og hankede op i sin skuldertaske, så de hang bedre. Han ville gerne blive og snakke med den søde musiklærer, men på den anden side manglede han at pakke ud. Det skulle jo gøres på et eller andet tidspunkt, og jo før det var overstået, jo bedre. Adrian sendte et kort, lidt skævt smil til Alexandra: "Jeg må nok se at lede efter mit værelse. Ellers finder jeg det ikke før imorgen." Adrian sagde det med et lidt tørt og ironisk tonefald, men havde dog et glimt i øjet.
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 27, 2011 0:13:52 GMT 2
Alexandra smilede mildt til Adrian og nikkede. "tak." sagde hun roligt og tog en arm under papirerne og bøgerne for at holde dem oppe. Selvom det egentlig ikke hjalp det store... Hun smilede skævt og så ned på sin bunke af papir og bøger. Hun måtte nok også se at komme op på lærerværelset med tingene. Jo før jo bedre faktisk. Selvom det trods alt var ferie, så havde hun stadig ting der skulle klares inden ferien var ovre. Så som planlægge næste års engelsk pensu,. Undervisnig og lignende. Og med hendes klodsethed og sådan, var det bedre at være i god tid. Alexandra smilede bredt over Adrian. Hun nikkede roligt. "tja.. jeg må også se at komme op med det her, inden jeg taber det igen.." hun trak let på skuldrene med et skævt smil og så roligt på Adrian.
|
|
|
Post by Adrian Eide on Jun 27, 2011 0:20:45 GMT 2
Adrian gav et lille vink, imens han begyndte at lægge vægt i sine fødder: Parat til at gå. "Ja, så kan det være det ikke vælter igen. Uhm.... Vi ses nok, så? Hej!" sagde Adrian lidt akavet. Sådan var det generelt at sige farvel til mennesker man møder første gang. Grænsen mellem høflig og uhøflig og sådan. Han forstod det ikke helt. Men Alexandra havde nok også noget at lave med den stak af papir hun slæbte rundt på, så Adrian så muligheden for at sende Alexandra endnu en smil, før han med hurtigt skridt gik hen mod trapperne for at komme op på sit værelse.
// Out
|
|