|
Post by Melli Wahlström on Jul 31, 2011 22:32:35 GMT 2
Melli rystede blot på hovedet og hev sin hånd til sig, da han spurgte, hvad hun havde gang i. ”Ingenting,” lød hendes svar. Mere var der ikke at sige til det.
Da han påstod, at folk i Afrika spiste tunger, hævede hun det ene øjenbryn i et skeptisk udtryk. Først troede hun, at han rent faktisk mente det, men heldigvis lod det til, at han kun gjorde nar… Pyha. Ellers vidste hun da godt, hvor hun IKKE skulle på ferie næste gang! … Hvis hun da ellers kom på ferie. Det var jo ikke ligefrem fordi hendes familie, hvis man kunne kalde det det, svømmede i overflødige penge, som de kunne smide væk på ferier og den slags pjat. ”Jeg tror nu ikke, de spiser tunger… Det er bare klamt.” Hun skar en grimasse. ”Du spiser da heller ikke kyllingetunger, bare fordi du spiser kylling, vel?”
Hans næste spørgsmål overraskede hende en del. Spise hendes fjender eller venner…? ”Altså, mine venner ved jeg jo, hvor har været, så jeg ved, de ikke er fyldt med alle mulige bakterier… men på den anden side, ville jeg helst af med mine fjender.” Hun rystede på hovedet. ”Det er et svært valg. Hvad ville du selv vælge?” Hun sendte ham et opmærksomt blik.
|
|
Johannes
Junior Member
||Ung forevigt med en fod i graven||
|
Post by Johannes on Jul 31, 2011 23:02:55 GMT 2
"Tunge, smager for det første bare virkelig ækelt." erklærede han. Engang hvor han havde været på ferie i Italien med sin familie, havde han smagt tunge, selvfølgelig ikke menneske tunge! Men et og andet dyrs tunge, lige nu kunne han ikke engang huske hvilket dyr, men han var også ung - dog var mindet om tunge spisning ikke en stor succes. Han måtte drikke to glas cola på én gang for at få smagen væk. Ad ad. Kyllinge tunger.. han rynkede lidt på næsen over hendes ord, kan man overhovedet spise det?
Johannes lyttede opmærksomt til hendes svar om kannibalisme. Ven, eller fjende? Det så ud til at spørgsmålet var mere indviklet end som så. For ja, det var da et lidt pudsigt spørgsmål, og af en eller anden grund.. var folk altid i tvivl om de ville æde deres venner, eller deres fjender. Han nikkede bare til hendes besvarelse, og trak let på skuldrene da spørgsmålet blev vendt mod ham. "Jeg har ingen anelse." svarede han med et stort smil, "for det første ville jeg nok vælge, aldrig at skulle stå i den situation." Han så mod hende og så lidt beklagelig ud. Desværre havde han intet godt svar.
|
|
|
Post by Melli Wahlström on Jul 31, 2011 23:14:21 GMT 2
Melli spærrede forbavset øjnene op. ”Har du rent faktisk smagt tunge?” Det havde hun ikke ligefrem regnet med, så hans svar kom noget bag på hende. Hun ville aldrig selv turde smage noget så klamt som tunge, selv ikke hvis hun blev tvunget til det. Ikke om hun så blev truet med at blive hængt eller få skåret fingrene af… Okay, så ville hun nok godt. Men også kun en lille bid!
”Hey!” udbrød hun, da hun hørte hans svar. Hun placerede sine hænder i siderne og sendte ham et strengt blik, men det evige smil på hendes læber var dog ikke forsvundet. ”Ikke at ende i den situation var ikke en svarmulighed.” Den snyder. Men så igen... Hun havde selv haft svært ved at svare på spørgsmålet, så det var klart, hvis han heller ikke kunne.
|
|
Johannes
Junior Member
|
Post by Johannes on Jul 31, 2011 23:23:06 GMT 2
"Det var engang hvor jeg var Italien.. Jeg var ret ung. " han kløede sig på kinden, og forstod ikke hvorfor det var SÅDAN en stor ting. De spiste alt muligt underligt i Italien.. det var ret normalt, men bare fordi det var normalt i Italien.. betød det ikke at det smagte godt. "Det var forfærdeligt.. Jeg måtte drikke to store glas fyldt med cola for at få smagen væk. i træk." Han skar en forfærdet grimasse, mindet om tungen var ikke noget han holdt kær. "Og nej.. det var ikke menneske tunge.. bare lige for at informere dig om det." han sukkede en smule, men smilede skævt imens.
"Huh?" han spærrede blikket forbløffet op og skævede ned mod Skittles. Det så ikke ud til at hun var specielt tilfreds med hans svar. "Hvem har sagt det? Det var mig der spurgte dig først, hvem siger at der ikke har været en skjult svar mulighed?" han blinkede drilsk til hende og smilede bredt.
|
|
|
Post by Melli Wahlström on Jul 31, 2011 23:34:29 GMT 2
Melli skar en grimasse, da hun hørte hans historie. ”To store glas cola? Det må virkelig have været en ulækker oplevelse.” Hun gøs let bare ved tanken om, at det kunne være sket for hende… Adr. Så hellere leve foruden erfaringen om, hvad tunge smagte af.
Da hun hørte hans næste ord, kunne hun ikke lade være med at slå en sarkastisk latter op. ”Så du laver reglerne, bare fordi du spurgte først?” Hun hævede begge øjenbryn denne gang. ”Det er da ikke helt fair, huh?” Hun rystede på hovedet, og hendes smil voksede en anelse. ”Du ville være en elendig vært på et quiz-program! Desværre, ingen af svarene er rigtige, det var et trickspørgsmål!” Hun kunne ikke lade være med at grine let. Ikke over det, hun selv sagde, nej, men ved tanken om Pjuske her som vært i et quizprogram. Af en eller anden grund havde hun meget svært ved at forestille sig ham klædt i et jakkesæt og med hår, der var lagt ned med voks… Så ville han jo ikke være Pjuske mere.
|
|
Johannes
Junior Member
|
Post by Johannes on Jul 31, 2011 23:42:13 GMT 2
Johannes nikkede, "Og tro mig.. det var det også .." han gøs en smule, men forsøgte nu at lade emnet ligge. ikke mere tunge snak nu, det var dengang og nu var det nu. Men det var ellers en hyggelig tur.. til Italien.. han smilte svagt for sig selv.
"Sådan set, er det ikke sådan det fungerer?" han smilede overlegent til hende, men på en drilsk og legende måde. Han elskede hvordan hun reagerede på ting, og stadigvæk slog et smil op. "Oh..." Han så først lettere forbløffet ud da hun sagde sådan, men så slog han en munter latter op. Dén kommentar gjorde lige hans dag en helt del bedre. "Åh ja, jeg kan forstille mig det.. Jeg ville blive fyret med det samme." han skar en grimasse.
|
|
|
Post by Melli Wahlström on Aug 1, 2011 13:00:11 GMT 2
Johannes spurgte, om det ikke var sådan det fungerede, og det fik hende til at stoppe op for at tænke sig om et øjeblik. Fyren havde vel egentligt ret, havde han ikke? Det var sådan det fungerede… Den, der fandt på det, havde også selv lov til at ændre i reglerne.
”Jo, måske er det!” indrømmede hun. Hans overlegne smil fik hende til at hæve det ene øjenbryn i en næsten ligeså overlegen attitude, før hun igen rakte tunge af ham. At vise sin tunge var det ultimative forsvar, når man ikke havde nogen gode modargumenter og heller ikke ville indrømme, at modparten havde ret.
Da han lo af hendes kommentar, kunne hun ikke selv lade være med at smile. ”Det ville være lidt surt, hvis programmet var live.” Hun rystede let på hovedet. Hun kunne lige forestille sig, hvordan en flok instruktører og tv-folk kom løbende ind på scenen for at hive Johannes ud, fordi han havde ødelagt et godt quizprogram for hele Norge - og så endda i den bedste sendetid.
|
|
Johannes
Junior Member
|
Post by Johannes on Aug 3, 2011 4:31:15 GMT 2
"Måske?" han så skeptisk på hende, og rystede så på hovedet, "Jeg ville mene at det var helt rigtigt det jeg sagde!" han ville have lagt armene over kors, men holdt igen da han kom i tanke om såret på sin arm.. uanset hvad, svigede det jo stadig. Han holdt dog bare sin rolige, lidt drilagtige facade fremme overfor Skittles, da hun igen valgte at række tunge af ham. Den pige, altså. "Jo mere du gør det der," påpegede han angående hendes tunge, "jo mere får jeg lyst til at tage fat i den og hive til." erklærede han med et lille grin, og skævt smil.
Johannes nikkede med lukkede øjne, og var fuldkommen enig med Skittles. "Åh ja, det ville det." Han så på hende igen, "De ville med det samme slå over til reklamer, imens de prøvede at fikse problemet. Men! så er det jo godt at jeg ikke er quiz vært i et tv show." han forsatte med at smile og slog nu blikket op mod himlen der var begyndt at få en orange-rødlig farve. Aftenen var ved at falde på, og han burde virkelig komme hjem og få renset såret, og derefter lagt forbinding rundt om.
"Men ehm.." han kløede sig lidt på kinden, og synes egentlig at det ville være ærgerligt at standse samtalen nu, "Jeg tænkte om vi skulle følges tilbage til skolen? Så giver jeg en cola på vejen.." han smilede venligt til hende. Er selv ret så tørstig lige nu..
|
|