|
Post by Jakob Tved on Jul 31, 2011 19:53:52 GMT 2
"Det siger du jo!" drillede Jakob og prikkede til hendes arm, sådan en drillepind han var i dag! "Jeg syntes faktisk ikke selv, at jeg har travlt... Jeg hygger mig med træningen og kammeraterne, de er flinke nok. Det er lidt derfor jeg leder efter nogle her på skolen. Mon man skulle finde nogen man kunne lære op, bare for sjov? Lidt træning til når jeg åbner nogle træningscentre engang." sagde Jakob, det var lidt en alvorlig joke, han mente det halvt om halvt, dog var der umiddelbart ingen, som Jakob kunne forestille sig, ville træne sådan noget.
|
|
|
Post by Anne Christensen on Jul 31, 2011 20:01:58 GMT 2
Hun grinede lidt af hans prikken, hun forsøgte endnu engang at tænke igemmen hvem der måske kunne være interesseret i sådan noget, " Der er en ny fyr ved navn Mark, han er ret glad for sport, ved ikke om kamp sport er noget for ham, men du kan vel altid spørge? " Smilede hun og trak let på den ene skulder, og valgte først nu, at prikke tilbage, og af ren og skær drilleri, trådte hun et par skridt længere frem end han, dog stadigvæk med fronten mod ham. De var vidst begge to folk der godt kunne finde på at drille modparten, det gjorde hende absolut ingenting..
|
|
|
Post by Jakob Tved on Jul 31, 2011 20:25:19 GMT 2
"Jamen så må jeg have fat i Mark, så er der også chance for yderligere et bekendt!" konstaterede Jakob og sprang et hurtigt skridt frem for at kilde hende i siden, Jakob lo og rykkede sig til siden, lidt uheldigt snublede han over sine egne ben, og endte mærkværdigvis med at sidde på begge knæene. Jakob kiggede forvirret op et øjeblik, før han et grineflip brød løs. Jakob rejste sig igen, og børstede hurtigt sine bukser af med hænderne, hvorefter han kiggede på Anne et øjeblik og så begyndte at grine igen, det var meget sjovt at gå på kostskole, sjovere end han havde forventet faktisk, på trods af han ingen kendte her.
|
|
|
Post by Anne Christensen on Jul 31, 2011 20:37:13 GMT 2
Hun hylede op da han kildede hende, " Hey ! " Hun puffede let til ham, da han så endte på sine knæ da han nåede ganske kort væk fra hende, kunne hun ikke andet end at grine, endda så meget at hun kort bøjede sig forover, det var ret svært ikke at grine af ham, det var desuden også alt for nemt at grime af ham, når han nu ikke var kommet til skade. " Din klods.. " grinede Anne og rystede let på hovedet, komisk. Det kunne dog ligne hende at gøre det samme, men når det nu gik ud over Jakob, var det jo hylede morsomt .. Hun prøvede at kvæle sit grin, men når han også selv forsatte, var det ret svært.
|
|
|
Post by Jakob Tved on Jul 31, 2011 20:50:41 GMT 2
Jakob kunne ikke lade være med at grine af Annes grinen, han lo så meget at han kom til at sluge sit tyggegummi, Jakob bukkede sig forover og sagde opkastlyde i et halvt minuts tid før tyggegummiet kom op igen. "Jeg er fandme dygtig idag! Hvad bliver det næste? At jeg giver mig selv et blåt øje?" spurgte Jakob ironisk og gav sig selv et let dummeflad. "Jeg burde egentligt ringe til min far. Rygtet siger man skal have tilladelse til at forlade skolen." sagde Jakob som en blanding af et spørgsmål og en konstatering og kiggede på Anne, måske hun kunne give ham lidt mere info på den front? For han havde ikke fået særlig meget.
|
|
|
Post by Anne Christensen on Jul 31, 2011 20:55:49 GMT 2
Han var vidst ret uheldig, hun kunne dog ikke lade være med at små grine lidt af hans uheld, " Sikkert.. " Smilede hun og strakte sig kort, hm, så meget for at få løbet, måske kunne hun nå det efter maden? " Det mener jeg du skal.. " Faktisk kunne hun ikke huske det, hun mente nok at hendes forældre skulle skrive under på en lille blanket om at hun gerne måtte tage ind til byen eller lign.
Hvorfor havde hun ikke forstået, altså. Ens forældre måtte vel være tossede hvis man ikke måtte gå nogen steder? Hvis personen nu havde tendens til at stikke af og tage stoffer eller sådan noget, kunne hun forstå det, men hvad ville en lille blanket så gøre? Den ville nok ikke stoppe personen.
|
|
|
Post by Jakob Tved on Jul 31, 2011 21:18:16 GMT 2
"Ved du hvad klokken er?" spurgte Jakob Anne, de skulle jo nødig undgå mad, det ville bare medføre en ordentlig skider og så ville man ende med at gå sulten i seng, det var ikke fedt, for så havde man mindre energi næste dag. "Fair nok, så ringer jeg da bare til farmand og beder ham underskrive sådan en, det vil sikkert undre ham at vi overhoved skal bruge sådan en, jeg mener, de folk på skolen er jo ikke crackheads? Og så vidt jeg ved, så er vi gamle nok til at tage ansvar selv?" Jakob overvejede at gå op og diskutere dette med rektor senere, så kunne det jo være han kunne undgå at skulle bruge en hel uge på at sende sin far blanketten, for at han skulle underskrive den, sende den tilbage, Jakob skulle modtage den og derefter aflevere den, så meget tålmodighed havde Jakob slet ikke.
|
|
|
Post by Anne Christensen on Jul 31, 2011 21:23:32 GMT 2
" Omkring klokken 4.. " Svarede hun lettere smilende, klokken havde været halv da hun var begyndt, så den kunne vel ikke være meget mere end det? " Tjaeh, det tror de vidst vi er.. Men, det er vel fordi vi er under 18, eller sådan noget halløj.. " hun var faktisk ikke sikker, men, det var vel ligemeget, ihvertfald når man lissom hende, allerede havde tilladelsen. Om man skulle have tilladelse til at ryge også, vidste hun heller ikke, det var jo ikke et problem hun havde, men det skulle man sikkert, og hvis skolen en dag skulle holde en form for fest, skulle de sikkert også skrive under på at man evt. måtte drikke.
|
|
|
Post by Jakob Tved on Jul 31, 2011 21:37:44 GMT 2
"Jamen, så er der jo mange timer til spisetid!" bekendtgjorde Jakob, som om hun ikke allerede vidste det. "Det kan da godt være jeg er under atten, men jeg tjener mere på et år end vores lærere, det burde da kunne lukke munden på dem?" sagde Jakob lidt i sjov, Jakob gik ud fra at en lærerløn ikke var speciel god. "Jeg overvejer lidt, at grunden måske er at de vil have total magt over os? Du ved så de kan give lov til noget, til gengæld for andre ting, og måske styre os sådan? - Det er bare en tanke." Det var tydeligvis noget Jakob havde tænkt meget over.
|
|
|
Post by Anne Christensen on Jul 31, 2011 21:40:41 GMT 2
Anne trak på skulderne, " Det er vel konsekvensen for at gå på kostskole? Reglerne er lidt anderledes fra de andre steder, men det er jo for vores eget bedste? " Anne smilede lidt og endte nu med at sætte sig på græsset, mest fordi hun ikke orkede at gå mere lige nu, hun nåede dog at tage fat om Jakobs håndled, for at trække i ham, så han også ville sætte sig ned. Hun smilede til ham, før hun slap hans hånd, og lagde sig på ryggen i græsset, og lod blikket glide op i den blå himmel. Dovenskaben satte nu alligevel ind en gang i mellem, især lige nu.
|
|
|
Post by Jakob Tved on Jul 31, 2011 21:58:07 GMT 2
"Joeh, sådan kunne man også dreje den, jeg tror bare jeg overvejer det for meget, og gør en alt for stor sag ud af det." indrømmede Jakob, og gengældte smilet. Anne stoppede og tog ham i håndledet, så da hun satte sig, så satte han sig også, han lagde sig dog ikke i græsset som hun, han blev siddende. Jakob tog sad langsomt og samlede græs, stille og roligt, han tog det roligt op i hænderne da han havde en rimelig bunke, for derefter at sætte sig på sine knæ, og begynde at drysse det ud over Anne, men han lo, drilleri var sjovt, i hvert fald til folk sagde stop.
|
|
|
Post by Anne Christensen on Jul 31, 2011 22:03:07 GMT 2
Hun lukkede øjnene, lige indtil hun fik græs på sig, så åbnede hun det ene, " Hmpf, hvor du dum Jakob.. " Hun smilede skævt og satte sig op, samlede det hun kunne op, og pustede det i hovedet på ham. De kunne vel lige så godt fjolle, det kunne de tydeligvis begge to finde ud af? Anne prikkede ham i siden, for at se om han var kilden, det var oftest der fyre var kildne, hvorfor, forstod hun dog ikke..
|
|
|
Post by Jakob Tved on Jul 31, 2011 22:13:09 GMT 2
"Dumme Jakob!" Gentog Jakob med et skævt smil. Da Jakob fik græs i fjæset lukkede han øjnene og fjernede det straks, dog blev han i mellemtiden prikket i siden, et lavt tøset skrig undslap hans læber, og han kastede sig bagud, det var ikke så meget fordi han var kilden, men fordi han ikke havde forventet at hun ville prikke ham i siden, Jakob begyndte selv at le af sin reaktion, lige til det gjorde ondt i maven, så satte han sig op igen og kiggede på Anne, "Det tror jeg ikke, at vi siger til nogen! fniste Jakob.
|
|
|
Post by Anne Christensen on Jul 31, 2011 22:21:08 GMT 2
Da han hvinede, begyndte hun igen at grine, højlydt, så meget at en eller anden elev kort derfra sendte hende et ret mystisk blik. " Omg ! Din tøs !" Grinede hun drillende, det hyl var mere end almindeligt komisk.. Han hylede jo næsten værre end hun gjorde? " Årh jo, hvis jeg for muligheden for det, skal jeg nok få dig til at hyle sådan op igen overfor nogen.. " Svarede hun drillende og grinede igen lidt. Det var nu kun for sjov hun sagde det, men det havde nu også lydt ret så sjovt.
|
|
|
Post by Jakob Tved on Aug 1, 2011 8:53:49 GMT 2
Jakob begyndte at le, hendes udbrud var jo næsten lige så sjovt som hans, "Jamen, hvis jeg er en tøs, skal vi så ikke bytte tøj?" Jakob begyndte at le igen, det kunne se ret komisk ud, hvis de rent faktisk byttede tøj. "Det er sikkert mere pinligt for dem, end det er for mig!" udbrød Jakob med en stolt mine. Først nu lagde Jakob mærke til den her anden elev der sendte Anne et sjovt blik, det var ret mystisk, det fik bare Jakob til at smile stort til personen, og med besvær at holde op med at grine.
|
|