|
Post by Sørine Knutson on Jun 23, 2011 11:35:34 GMT 2
Så jeg så lige Wombat/Kjetils opslag om en roomie. Og det ramte bare lige ind i sammenhængen. Vilde diskussioner har nemlig fundet sted mellem mig og jeres hidtil skjulte, ikke-krediterede moderator, Michi, om roomies og tomandsværelser. Derfor:
Kunne I tænke jer, at alle værelser blev flermands, så man fik en roomie - evt. to?
Fordele lader til at være en direkte indgang til kontakter/plot, en fast person at hænge ud med, og mere drama. (Det er dejligt med irritable roomies). Ulempen kan være, at ens roomie er mindre aktiv end én selv (= doven, obviously), så man bliver ensom. Eller at man slet ikke har lyst til roomiedrama.
Det, jeg bare vil høre, er om staten skal blande sig i civilsamfundet. Altså om roomies skal være reglen, ikke undtagelsen.
|
|
Andreas
Junior Member
Formand for elevr?det
Bed, s? skal der gives jer; s?g, s? skal I finde; bank p?, s? skal der lukkes op for jer - Matt 7,7
|
Post by Andreas on Jun 23, 2011 11:44:52 GMT 2
Jeg ville elske det. Andreas ville hade det.
Jeg lader det være op til jer (:
|
|
|
Post by Kjetil on Jun 23, 2011 15:26:45 GMT 2
Jeg ser gerne, at det er frivilligt. Jeg vil elske at spille på et tomandsværelse, men jeg kan godt se, hvorfor visse mennesker vil finde det lettere træls.
|
|
|
Post by Benedikte Grytten on Jun 23, 2011 16:34:19 GMT 2
Well, jeg ville ikke have noget imod at spille på et tomandsværelse (hvilket lød enormt sært), men frivilligt er godt. Frivilligt kan folk godt lide, tror jeg.
|
|
|
Post by Nadia Sophie Dalgaard on Jun 24, 2011 14:40:42 GMT 2
Selvom jeg er ny, så giver jeg lige min mening med.. Jeg synes klart efter min egen mening, at man skal have fleremandsværelser (også 3- og 4-mandværelser), da som I siger, det giver mere kontakt, og man kender allerede en.. og jeg personligt selv synes, det er sjovt, fordi folk kan være meget forskellige.. men det skal selvfølgelig være frivilligt, som der blive påpeget, fordi det er sjovere, hvis folk er med på ideen.
|
|
|
Post by Sørine Knutson on Jun 24, 2011 15:32:28 GMT 2
Ih, inspiration! 4-mandsværelser. Harry Potter 6-mandsværelser... Smukt. Men OK, så er der fortsat frivillighed. Hvis nogen skulle drømme om en sovesal, må de sige til!
|
|
|
Post by Magnus Brekke-Taylor on Jun 24, 2011 19:50:31 GMT 2
Interessant spørgsmål.
Hvis det viser sig, at være op til eleverne selv, at vælge, vil Magnus naturligvis overhovedet ikke have værelseskammerater - men jeg ville gerne, at han havde en enkelt eller to, for rollespillets skyld.
Måske vi kan lege, at lærerne/rektor tilfældigt inddeler folk efter deres forhistorie, for at give den dumme sociale type en klog, genert værelseskammerat, og disse begge kan lære fra sig af deres kompetencer?
Jeg mener, hvis vi nu blot leger, at værelsesinddelingen er tvunget og ude af elevernes egne hænder, så kan Magnus jo få en værelseskammerat;)
EDIT: Det giver naturligvis ikke voldsomt mening, når så kun halvdelen har værelseskammerat, og anden halvdel ikke her. "Kontinuitet" er vist ordet som rammer, hvad jeg er inde på. Bange for, at det må være enten eller, eller også giver det ikke meget mening.
|
|
|
Post by Nikolina Astrid Haugen on Jun 24, 2011 19:52:38 GMT 2
Jeg synes i hvert fald at én værelses kammerat er en god idé! :3
|
|
|
Post by Sørine Knutson on Jun 26, 2011 10:46:30 GMT 2
Vi vil gerne være kontinuerlige. Når alle bor på flermandsværelser, ser det også mærkeligt ud, at en ny har sit eget. Derfor opretter jeg en værelsesfordeling. - Men der skal selvfølgelig være mulighed for at plotte sig til en værelseskammerat, og man kan sikkert betale sig til et enmandsværelse, (det er åbenbart en reckless statsstøttet skole). Hvis noget går galt, kan man altid give kontoret skylden. Jeg håber det rammer? (:
|
|
|
Post by Magnus Brekke-Taylor on Jun 29, 2011 19:43:39 GMT 2
Loooovely
|
|