|
Post by Axel~ on Jun 24, 2011 16:47:55 GMT 2
Skolen burde sætte et kort op. Eller bare et 'her er du' kryds, og så en lille henvisning til hvilke lokaler der lå hvor. Endnu bedre! De kunne sætte skilte op ved vært lokale om hvad der foregik der - det ville i hvert fald havde hjulpet Axel en del lige nu. Han havde rynket brynene og hans mund var samlet til en tynd, eftertænksom streg. "Hvor i alverden.." Mumlede han for sig selv, samtidigt som han lod den ene hånd glide op for at klø sig i nakken. Han var flyttet her til for en uge siden, og havde da været på skolen for at kigge et par gange. Lektionerne ville starte på mandag, men .. Det var første gang han bevægede sig rundt alene på den smukke, men forvirrende skole. Han mumlede endnu engang, noget om at der burde sættes skilte op, før han så sig omkring. Han ville finde fysik lokalet for at placere nogle af sine private ting der, men lige nu, virkede det som om skolen kun havde klasseværelser, til alt andet end fysik. Han havde endda fundet biologi lokalet med udstoppede dyr. Hvordan skolen havde fået fingrende i en udstoppet Gazelle kunne så diskuteres.
|
|
|
Post by Nadia Sophie Dalgaard on Jun 24, 2011 17:04:00 GMT 2
Nadia strejfede rundt på skolen og når, der lige ikke havde været andre til stede, så var hun kravlet op diverse murer udenfor, men selvfølgelig var hun blevet opdaget af en lærer, som straks havde givet hende en straf, som hun valgte at kalde det. Og da han kendte hende i forvejen og vidste, at hun kendte skolen, så havde han ment, at hun skulle hente nogle papirer, som han havde glemt i et klasselokale. Hun fandt det ret typisk, at det altid var dem, som havde gået her et år, som fik de værste straffe/opgaver tildelt. Hun syntes, at det var dybt uretfærdigt. Hun gik ned ad en af gangene, da hun stoppede op, fordi hun havde fået øje på ryggen af en anden skikkelse. Hun skyndte sig ned ad gangen, så lydløst, som muligt. Hun opdagede hurtigt, at personen var en del højere end hende, men der var også noget andet, som gjorde, at hun ikke sprang på personen. Hun berørte let personens arm og kiggede op. ”Undskyld mig, er De…” havde hun begyndt et spørgsmål, men var stoppet midt i det.. i stedet stillede hun et andet spørgsmål, ”Er De ikke lidt for gammel til at være på skolen?” Hun brugte altid tiltale formen De overfor voksne på skolen. Det slog hende ikke rigtig, at det kunne være en ny lærer.
|
|
|
Post by Axel~ on Jun 24, 2011 17:26:17 GMT 2
Axel sukkede kort opgivende og prøvede at huske instruktionerne han havde fået af en af de andre lærer. To trapper op, så en gang til højer - så er det klasseværelse nummer 4 til venstre sid- ... Var det ikke tre trapper op? Han sukkede og rystede på hovedet. Det her var umuligt. Han burde gå ned, og spørger om vej igen .. men trapperne op igen var ikke særligt lokkende. Ikke fordi Axel var i dårlig form, men ingen gad at gå når man kunne undvige det. De mørkebrune retro herresko gav en blød lyd fra sig, da han gik videre ned af gangen. Han var iført en hvis skjorte, der var blød efter at havde været vasket så mange gange. Ud over den havde han en brun og sandfarvet ternet vest, med et brunt og blåt tørklæde om halsen, til at give det lidt farve. Hans jeans var faktisk nye, så de havde den der blå farve - kun nye jeans har, og som de taber efter at havde været vasket et par gange. Axel var i gang med at rette på den grå hat, da nogen rørte ved ham. Han vendte tydeligt overasket, hovedet og så på en ung pige. Han blinkede kort uforstående, før han smilede skævt og rettede på brillerne. Hun kunne ikke være meget ældre end 18 år, og derfor måtte han regne med at hun var en elev på skolen. "For gammel? Jeg ved ikke helt om jeg skal tage det som et kompliment eller ej?" Axel sendte hende et skævt smil, med en undertone af humor. "Jeg er den nye Fysik-matematik lære, Axel." Han strakte sin lange slanke hånd, med de lidt sjove led frem, og betragtede hende kort. Hun kunne faktisk være alt mellem 14-18. Det var svært at se præcis alder på unge mennesker i disse dage.
|
|
|
Post by Nadia Sophie Dalgaard on Jun 24, 2011 17:42:50 GMT 2
”Åh.. min fejl.” sagde Nadia og kløede sig lidt i nakken med et forlegen smil, ”Troede ikke, at vi skulle have en ny lærer, selvom jeg havde hørt nogle få rygter om det.” Ofte var der det med rygter, at kun halvdelen af dem passede, specielt når folk påstod, at de havde hørt det fra lærerværelset. Og hun ikke valgt at svare på, om han skulle tage hendes bemærkning, som et kompliment eller ej, fordi det var det vel ikke? Hun var ikke sikker. ”Sophie, og jeg går i 8. klasse.” gengældte hun præsentationen og trykkede kort hans fremstrakte hånd, inden hun igen tog hånden til sig. Ny lærer gav hende en ny mulighed, eller det var lige det, som hun tænkte med det samme. Han kendte jo ikke til hendes narrestreger, som hun lavede sammen med nogle andre elever, hvilket hun kunne prøve og udnytte. Han ville sikkert nok få noget at vide fra de andre lærer, hvilket også var grunden til, at hun valgte at bruge sit mellemnavn. Og hun måtte bare gøre et godt indtryk fra starten, så hans mistanke ikke faldt på hende. Hun betragtede kort hans påklædning, det var nok det, som havde gjort, at hun ikke havde dømt ham, som lærer med det samme. De andre lærer var ofte klædt i kedeligt tøj. Hun var selv klædt i et par sorte jeans, gule kondisko, en rød stroptop og en åben grå trøje. Buksepige, havde hendes søster engang kaldt hende. Hun kom igen i tanke om det forrige spørgsmål, som hun aldrig fik stillet færdig. ”Såå.. er De faret vild? Eller strejfer De bare rundt?” spurgte hun og stak hænderne i lommerne. Hun kunne ikke rigtig lade være med at smile ved tanken om, at hun sprang på ryggen af den næste, som hun mødte, som hun kendte.
|
|
|
Post by Axel~ on Jun 24, 2011 18:01:28 GMT 2
Hendes hånd var lille i forhold til hans, men han gav da hende et kort klem, før hånden rettede på skuldertasken han havde hængende over armen. Han nikkede til hende og sendte hende endnu et skævt smil som i 'Det er okey', eller 'hyggeligt at møde dig'. Måske en blanding af begge? Sophie fra 8. Han nikkede og lavede kort en mental note om, at han skulle huske hendes navn. Han var dårlig til navne. De klasser han havde haft, lavede altid sjov med ham - fordi han netop var så dårlig til at huske navne efter en kort præsentation. "Så skal jeg sikkert have dig - efter sommerferien? Medmindre du er en af dem der skal læse nogle ekstra timer de kommende uger?" Det sidste var faktisk et akavet forsøg på at lave en joke. Det gik ikke så godt, men endnu et skævt smil gled over hans læber. Sophies tøj, gav ikke umiddelbart nogle hint om, hvordan hun var. Det ville havde været mere åbenlyst hvis hun kun var klædt i sort, eller hvis hun havde orange brun creme på. Ikke at Axel dømte nogle af de grunde - men der var intet andet, end hendes formelle tone, til at vejlede ham i hvordan hun ville behandles. Teenager piger er utroligt forskellige i hvordan de vil behandles. Nogle vil behandles som om de var 18 - på en moden og voksen måde, andre ville hellere have at du lagde en ældre tone i din tale. "Strejfer-" Axel rynkede kort på den halvstore næse og rystede på hovedet. Så glad var han heller ikke for at spadsere rundt på en skole. Alene. Uden elever. Uden for arbejdstiden. "Jeg prøver - eller prøvede, at finde fysik lokalet på egen hånd." Han rystede på hovedet og trak på skulderne. "Men jeg har givet op - jeg skulle lægge nogle papirer der inde," Han løftede lidt i den slidte læder taske han havde over skulderen, med et kejtet og alligevel venligt smil.
|
|
|
Post by Nadia Sophie Dalgaard on Jun 24, 2011 18:41:37 GMT 2
Nadia grinte kort over Axels joke, eller det, der skulle forestille at være en joke. Hun var bare en af dem, som altid kunne få vendt folk sætninger til noget sjovt, så hun kunne grine, eller så grinte hun bare af de dårlige jokes, som blev fyrede af, men sjovt nok, fordi hun faktisk syntes at det var sjovt, selvom det ikke altid var meningen. ”Nogle lærer så sikkert gerne, at jeg fik ekstra timer.. men jeg klarer mig fint, så jeg har sommerferie, som jeg regner med at bruge sammen med min hest.” svarede hun på hans spørgsmål og smilede lidt. Nadia valgte at tiltale de voksne med De og Dem, fordi hun netop ville vise, at hun ikke ville være til besvær og ikke mente noget ondt med det, som hun gjorde. Hun ville vise dem, at hun var den søde og artige pige, som ikke ville kunne finde på noget. Hun var faktisk kun blevet taget i at klatre på murene, men aldrig i de andre ting, hvilket hun fandt morsomt. ”Nå, det var ellers en skam.. Fysik lokalet ligger nemlig for enden af gangen og så til højre, men du havde jo givet op.” sagde hun i en lidt drillende tone og trak lidt på skulderne. Hun så lidt rundt på gangen og kom til at se, at hun skulle i den anden retning, da hun havde været på vej til biologi lokalet, men hun var blevet distraheret, da hun havde opdaget Axel. Noget tid til eller fra kunne hendes lærer vel godt vente, hun kunne jo fortælle, at hun havde været ved at hjælpe den nye lærer, hvilket hun jo på en måde var.
|
|
|
Post by Axel~ on Jun 24, 2011 20:10:21 GMT 2
Axels ene hånd gled ubevidst op i nakken på ham, for at akavet rode lidt rundt i sit hår under hatten. Han så på Sophie med et lyttende udstråling, og et skævt interesseret smil. Som lære, begynder man faktisk at interessere sig for, hvad ens elever skal lave når de ikke sidder på en skolebænk. Man bruger så mange timer med dem, at de bliver ens anden familie. "Din hest?" Axels blik blev først overrasket, og der efter fik han et skævt og lidt kejtet smil på læberne. "Det lyder hyggeligt - står din hest her? Eller?" Han så på hende med de varme brune øjne, imens han interessen steg. Spørgsmålet lå kort i luften, før han hørte hvor påtrængende det lød. "Jeg er selv lidt af et hestemenneske - jeg skal ordne ride ture på skolens heste," Han forklarede sit udbrud, og en rødmen gled svag frem på hans benede kindben. Han havde løftet den ene hånd som en akavet undskyldning, men så så bare på hende med et skævt smil. Havde han været for frembrusende, måtte hun sige til. "Åh - lige nede af? .. Der kan man se. Mange tak," Han sendte hende et af sine sjældne hele smil, hvor alle tænderne var blottede, og smilerynkerne lagde sig venligt og varmt om hans øjne. "Du ser ud som om du skal noget? Jeg skal ikke holde dig fra at gå videre?" Axel sendte hende et venligt blik. Elever havde det nogle gange svært med at afslutte en samtale, så hvis hun følte sig tvungen til at stå her - ville han sige at hun ikke var det.
|
|
|
Post by Nadia Sophie Dalgaard on Jun 24, 2011 20:25:38 GMT 2
”Ja, en hest.. jeg har ikke nogen elefant.”svarede Nadia bare og grinede svagt. Ja, hun havde lige lavet en joke igen. Hun var til tider for dum til at holde mund, specielt overfor de lærer, som hun var lidt på kant med, hvor hun godt vidste, at hendes facade ikke ville holde. Hun lavede dog aldrig noget dumt i nærheden af dem. ”Ja, min hest står her på skolen. Han hedder Kul og er en sort hest, som man kan gætte ud fra navnet.” svarede hun roligt på hans spørgsmål. Hun var vant til læreres interesse i, hvad deres elever lavede. Og på denne måde blev hun igen mindre mistænksom, fordi hun havde noget at bruge sin fritid på, hvilket mange bøller enlig ikke havde. ”Jeg vil se frem til de rideture.” sagde hun og smilede lidt smigrende og klappede glad og hurtigt i hænderne. Ridning var det, som hun altid ville se mest frem til på denne skole, fordi de havde jo ikke noget, hvor klatring indgik i. Og det, at han fik røde kinder, syntes hun var en smule sjovt, men hun påpegede det ikke. ”Ingen problemer. Jeg har været her et år, så jeg kender det meste af skolen.” svarede hun bare, da Axel takkede hende. Dog grinede hun svagt af det andet, som han sagde. ”Skulle hente noget til en lærer, men han kan vel vente lidt?.. vi har trods alt weekend.” mente hun bare og trak på skulderne.
|
|
|
Post by Axel~ on Jun 24, 2011 21:31:55 GMT 2
Alex rystede på hovedet med et skævt smil. Han rettede kort på sine briller, imens det skæve humoristiske smil blev siddende på læberne. Den sorte hest Kul? Han løftede kort et øjenbryn af sit eget billed af den sorte hest, og pigen fra 8 klasse, der stod for an hende. Da hun sagde noget igen, blinkede han kort og lyttede så igen til hende. "Jeg glæder mig også til at få redet den nærliggende skov igennem," Han skar kort en grimasse, men fik igen et skævt smil på læberne, mest af sine egne tanker. Han havde faktisk søgt denne her arbejdsplads, fordi at der var mulighed for at han kunne være omkring heste. Han havde savnet at have med dyr at gøre, men at han lige frem skulle holde i rideture havde han ikke troet. Men det blev vel spændene nok. Han nikkede endnu engang som tak, og skulle lige til at spørger hende om hun kunne lide at være her, da hun fortsatte samtalen. "Men så må du vel hellere hente det du skal," Axel smilede til hende og hev lidt i sin taske. "Jeg må også hellere får ordnet i fysik lokalet - og hvis du har brug for hjælp, eller hvis du bare for en impulsiv lyst til at læse fysik i sommer, så kom forbi." Axel smilede skævt men venligt til hende, før han begyndte at gå ned imod fysik lokalet. "Hyggeligt at møde dig Sophie. Det kan også være vi ses i stalden?" Lagde han til, imens han kort vinkede til hende - og så gik ind i fysik lokalet. Hun havde virket meget sød.
/out : D - så har de mødt hinanden, og noget mere spændene kan ske~! plus jeg skal snart se x-men <3
|
|
|
Post by Nadia Sophie Dalgaard on Jun 24, 2011 21:47:43 GMT 2
Nadia havde en del sjove dyrenavne, f.eks. havde hendes den første hest heddet Skumfidus. Hun havde elsket skumfiduser, som barn, og derfor havde hun navngivet hesten efter det. Dog var Skumfidus ikke en ung hest og døde på et tidspunkt, og så havde hun fået Kul, som nu er 3 år gammel, sådan ca. ”Det er en smuk, dog skal man passe på, at man ikke farer vild.. dog kender de fleste skoleheste området.” sagde hun og smilede ved tanken om at have en hest til at vise vej. Det kunne være et meget kønt billede og meget sjovt. Eller måske, at hestene begyndte at ride på mennesker?” Selve tanken fik hende til at grine lidt. Menneskerytter.Nadia skar en grimasse, da Axel mente, at hun burde hente det, som hun skulle hente. ”Hmm.. måske.. han kunne jo bare selv hente dem.” mumlede hun og lød måske lidt irriteret, men hun trak bare svagt på skulderne. Hun smilede ved, at han faktisk inviterede hende til sommerundervisning i fysik. ”Nu, må vi se, hvor kedeligt det bliver.” svarede hun bare og begyndte langsomt at gå baglæns. ”I lige måde.. og det kunne også godt være.” sagde hun og vinkede kort tilbage til ham, hvorefter hun vendte sig om og løbe mod biologi lokalet for at hente det der til sin lærer, som sikkert nok ville være lidt utilfreds. Axel virkede ikke til at være den værste lærer.. men man ved jo aldrig.//Out d; - Der kan altid ske spændende ting.. bl.a. at lærerne mener, at han skal passe på Nadia.. og Axel aner ikke, hvem hun er… altså til den dag, hvor hun bliver udpeget for ham. Hugh Jackman! XD//
|
|