Post by Wendy Belander on Jun 26, 2011 10:51:49 GMT 2
Navn: Wendy Belander
Køn: Female
Alder: 15
Klasse: 8.
Fødselsdag: 21-01-1996
Højde og vægt: 163 cm | 55 kg
Udseende: Wendys hår var engang blondt men hun har i de seneste år farvet det rødt for at skille sig mere ud fra mængden. Hendes hår når hende lige akkurart til skuldrene og er klippet i etager med lige pandehår. Hendes øjne er næsten karamelbrune og er rammet ind af en iøjefaldende mascare og eyliner i flotte farver for det meste. Wendys hud er som en typisk nordisk hud, og hun bliver derfor mere rød end brun når hun er i solen og ikke passer på. Hun er meget spinkel bygget og kun lige blevet normalvægtig inden for det sidste år.
Tøjstil: Wendy er nok det de fleste ville kalde afslappet når det kommer til mode og tøj, hun er ikke glad for at stadse sig ud men gør det når hun bliver nød til det, til ting som f.eks. et elller andet festligt gøgl hvor det kræves af hende. Wendy fortrækker at gå i bukser men har alligevel et par nederdele i sit skab. Bukserne skal helst være stramme jeans med en smule hængerøv eller lårkorte bomuldsorts. Når ikke det er for varmt render hun altid rundt i en form for hoodie/hættetrøje som gerne er stribet eller har en eller anden form for satement trykt på brystet. Wendy er meget glad for neon- og pangfarver. Hvis ikke vejret er til maosko eller bare tær så går Wendy oftest i et par slidte convers eller vans.
Personlighed: Wendy er ikke det man ville kalde udadvendt men dog ikke genert, når hun er tryk er hun glad og sprudlende. Hun elsker alt hvad der hedder bøger, hvilket til tider gør at hun har svært ved at frarive sig fra sine bøger og være social. Tilgengæld betyder det at hun i årenes løb er blevet godt belæst. Hun har læst flere af de store klasikkere.
Wendy lader sig nemt skræmme er nærgående personer og afskyr alt hvad der er bare den mindste smule intimt. Dette skyldes nok forholdet (eller nok snare manglen på samme) til hendes forældre.
Wendy går ingen steder uden sin lille skuldertaske med det mest nødvendige:
1: Hendes hørebøffer og iPod
4: En god bog.
3: En lille notesblok til at skrive pludslige poetiske indfald ned i og en lille blyant med viskelæder for enden.
4: Tyggegummi!
De to første ting på den lille ’pakkeliste’ skyldes at hun gemmer sig i musikken og bogen når hun føler sig ilde til mode eller bare trænger til ro fra verdens stress og jag. Wendy er et meget føltsomt menneske og der skal ikke meget til at vælte hende af pinden, så hun får nemt stress. Dette har hun så lært at undgå ved at gemme sig i musik og bøger. Når hun virkelig skal slappe af foretrækker hun at sætte sig ved et klaver/keyboard/flygel og spille lidt klasisk musik.
Wendy er meget bange for at bade i havet og andre steder hvor vandet ikke kommer ud ad vandhaner og –slanger eller et brusehoved.
Interesser/Kan lide: Alt der kan læses, musik(helst klasisk eller indie-rock), tyggegummi.
Kan ikke lide: Intimitet! Vand, som i søer, flode, åer og i havet.
Historie: Wendys liv havde en noget turbulent start. Hendes mor død i barselssengen og hendes far havde meget svært ved at tage sig af Wendy da hun lignede sin mor for meget. Da hun var omkring de ni år begyndte tingene at gå galt. Hendes far startede hver dag med at drikke sig stang visen og derefter jagede han Wendy gennem huset. Når han fangede hende stod den på prygl. Han råbte og skreg af hende at hun aldrig skulle have været udfanget og at han meget hellere ville have sin kone tilbage end at have sådan en lille møgunge i huset. Wendy prøvede alt hun. Hun gjorde alt havd hun fik besked på, lavede sine lektier uden at skulle fortælles at nu var det lektie tid, hun lavede mad til sin far, hun gjorde rent i huset og gik ud med skrald hver dag så snart posen bare var halvt fyldt. Men lige meget hjalp det. Og en dag blev det hele for meget for hende. På hendes trettenårs fødselsdag blev hun igen banket synder og sammen af sin far. Indtil da havde hun gjort sit bedste for at skjule de blå mærker og hendes far slog hende aldrig i hovedet. Men den dag gad hun bare ikke mere, så da hun kom i skole hev hun sin lærer til side og forklarede hende hvad der var sket og hvorfor hendes far aldrig kom til møderne på skolen.
Wendys lærer ringede til socialforsogeren som straks satte tingene i værks. Den nat kom Wendy til at sove hjemme hos sin lærerinde hvor hun om morgnen straks gemte sig godt under gæstesengen. Men det enste der skete den morgen var at hendes lærer kom med morgenmad på sengen til Wendy. Wendy havde aldrig rigtig fået noget ordenligt at spise derhjemme og havde i hvert fald aldrig spist morgenmad på sengen. Efter skole den dag blev Wendy hentet af en fra socialforsogeren og blev sat i familiepleje. Her går alting meget bedre, Wendy begynde langsomt at tage på igen og begynder at se meget mere sund ud. Hun får ordentligt tøj som passer til hendes personlighed og hun begynder at blive mere tryg ved det hele. En dag i Wendys nye skole skal hun til samtale med en uddannelsesvejleder som fortæller hende om Bergenhus Internatskole, Wendy bed på med det samme da hun var træt af den skole hun gik på. For mange popduller! Og sådan endte Wendy på Bergenhus.
Familie:
Biologisk far: Tye Belander, 39 år
Biologisk mor: Alberte Belander, født McReed, død
Plejefamilie:
Plejefar: Ulrik Quist, 50 år
Plejemor: Annette Quist, født Danielson, 49 år
Plejebror: Jesper Quist, 23 år
Plejesøster: Alyson Quist, 18 år
Mennesket bag skærmen: Oline
Fortæl os lidt om dig selv? Oline er mit mellemnavn, men da jeg ikke kan lide mit fornavn er det mit mellemnavn i får. Jeg er en pige på 17(snart 18) og mit første bekendtskab til rollespil har vel nok været D&G på fritidshjemmet xD Og senere begyndte jeg så på live rollespil. Men det har altid været rarest for mig at sidde bag en computer og stene, da jeg ikke er så god til menneskekontakt.