Post by Misha on Jun 26, 2011 17:04:08 GMT 2
Værelse nr. 22.... Hvorfor så langt nede af gangen. Der er kun tre andre værelser på gangen der ser ud til at være i brug (værelse 2, 3 og 10 - det er så også sommerferie, eleverne er vel hjemme eller der har været mange afgangselever sidste år). Dørene til værelserne der er i brug er lukkede, og kun få af dørene til de tomme værelser står på klem. En skam, det ville have været en glimrende mulighed for at få et indblik i de elever der går her - plakater og andet merchandise er de åbenlyse ting at kigge efter (men det er som oftest at folk skilter med det som med tøjmærker - ikke til at stole på, da slet ikke når det er værelser med flere mennesker i), men vigtigere er hvilke personlige gadgets de har (gaver fra familie og venner? Købt for egne penge? Siger meget om deres økonomi, nærmeste familie og forhold til materialisme), hvordan værelserne holdes (man kan udlede forbløffende meget om en person ud fra placeringen af deres vasketøj for eksempel) , personlige præg på interiøret og mest af alt hvordan pladsen på værelserne er brugt (økonomisk anlagt, van til større områder, tryg ved værelseskammeraten eller ikke, hensynsfuld eller overmodig). Det er vel bedst, især i en situation som denne, at gøre brug af sådanne metoder til at danne sig et førstehåndsindtryk af folk (der er en forbløffende tendens blandt almene mennesker til at blive fornærmede over de ting jeg udleder fra første samtaler - utilstrækkelig data på området, kan til stadighed ikke finde rundt i det underlige spektrum der udgør det socialt acceptable. Kommer konstant udenfor.)
Der er et sort, klodset nummer klistret på døren (22 - gode muligheder for lidt fornøjelse hvis altså skolen tillader det. Må se om jeg kan få skaffet et '1' og 'b' af samme art og få tilladelse til at klistre på døren.), og plads til to navneskilte. Begge pladser er tomme, og der er ingen tegn på at værelset er i brug (håndtaget binder og døren knirker - boede der nogen ville det blive rettet, almen frygt for at genere andre er noget ingen teenager kommer udenom), så jeg skifter taskerne jeg slæber på over i venstre hånd og skubber døren op.
Jeg holder døren med foden så Alex også kan komme ind, mens jeg kigger mig omkring.
Værelset ligefrem skriger 'delt værelse mellem teenagere' - malingen på væggen er kradset af i genkendelige mønstre af fire pletter, der indrammer et lysere område på væggen, her lugter let af vasketøj og vaskemiddel (rummene vaskes tydeligvis mindst ugentligt selvom ingen bruger dem - vanesag, skolen går nok meget op i pligter og en rutineret hverdag) og der er gulvbrædder - ikke tæpper (nemmere at holde rene).
Skal væggene så holdes frie eller ej... (kan godt lide mine plakater men nyder også rene, klare linjer omkring mig - kunne dog være interessant at eksperimentere yderligere med hvordan andre dømmer en ud fra ens valg af elementer i boligen - må funderes mere over senere når jeg får en værelseskammerat. )
For nu, sætter jeg bare mine tasker ned og smider mig på sengen, der giver efter med et suk fra dynen der ligger foldet sammen sirligt (som i en hospitalsseng, rene, ordentlige linjer. For meget i længden - stedet kunne trænge til noget kaos.) under mig.
Der er et sort, klodset nummer klistret på døren (22 - gode muligheder for lidt fornøjelse hvis altså skolen tillader det. Må se om jeg kan få skaffet et '1' og 'b' af samme art og få tilladelse til at klistre på døren.), og plads til to navneskilte. Begge pladser er tomme, og der er ingen tegn på at værelset er i brug (håndtaget binder og døren knirker - boede der nogen ville det blive rettet, almen frygt for at genere andre er noget ingen teenager kommer udenom), så jeg skifter taskerne jeg slæber på over i venstre hånd og skubber døren op.
Jeg holder døren med foden så Alex også kan komme ind, mens jeg kigger mig omkring.
Værelset ligefrem skriger 'delt værelse mellem teenagere' - malingen på væggen er kradset af i genkendelige mønstre af fire pletter, der indrammer et lysere område på væggen, her lugter let af vasketøj og vaskemiddel (rummene vaskes tydeligvis mindst ugentligt selvom ingen bruger dem - vanesag, skolen går nok meget op i pligter og en rutineret hverdag) og der er gulvbrædder - ikke tæpper (nemmere at holde rene).
Skal væggene så holdes frie eller ej... (kan godt lide mine plakater men nyder også rene, klare linjer omkring mig - kunne dog være interessant at eksperimentere yderligere med hvordan andre dømmer en ud fra ens valg af elementer i boligen - må funderes mere over senere når jeg får en værelseskammerat. )
For nu, sætter jeg bare mine tasker ned og smider mig på sengen, der giver efter med et suk fra dynen der ligger foldet sammen sirligt (som i en hospitalsseng, rene, ordentlige linjer. For meget i længden - stedet kunne trænge til noget kaos.) under mig.