|
Post by Sørine Knutson on Jun 29, 2011 12:53:05 GMT 2
Denne tråd måtte jo komme! Bog-tråden.
Men jeg er (desværre) kommet til at købe en vidunderlig bog der trækker al min opmærksomhed til sig og som er den dårlige undskyldning for at lave mindre fornuftige ting! (rollespille). Så jeg tænkte jeg ville dele mine sorger og af-reklamere for Maurice af E.M. Forster. Den er rædselsfuldt godt skrevet.
Har I bogtips? Hvad skal man læse fremover? Hvad læser I?
|
|
|
Post by Kristine Dahling on Jun 29, 2011 12:58:28 GMT 2
Angels and Demons and The Da Vinci Code - Dan Brown! And then ofc Harry Potter - J.K. Rowling 8DDD for iik at tale om "Jordens Søjler" og 2'ern "Uendelige verden" - Ken Follet, og "Hulebjørnens Klan" sagaen af Jean M. Auel : DD
|
|
|
Post by Nadia Sophie Dalgaard on Jun 29, 2011 13:20:23 GMT 2
Jeg vil med den største glæde og fornøjelse anbefale Artemis Fowl-serien, som er skrevet af Eoin Colfer.. jeg synes personligt selv, at den er mega god.. og jeg kunne faktisk ikke lægge den fra mig igen. ^^'' Men lige nu er jeg ved at læse Dragerytteren, som er skrevet af Cornelia Funke. Og derefter skal jeg læse Tyvenes herre, som også er skrevet af Cornelia Funke.
|
|
|
Post by Nikolina Astrid Haugen on Jun 29, 2011 14:24:25 GMT 2
HANA ! du læser for meget! haha XD<3
Uhn uhn~
Ja, jeg læser altså Edlipse (Twilight) af Stephanie Meyer .. jeg skal jo færdiggøre den serie uanset hvad! HUMF . *arme over kors*
Og så læser jeg; Særlige emner inden for ULYKKESTEORI. af Marisha Pessl.
Havde aldrig hørt om den bog før, men så den tilfældigvis i en bogbutik, og blev fanget af coveret XD den er faktisk rigtig godt skrevet :3
|
|
Misha
New Member
|
Post by Misha on Jun 29, 2011 14:24:36 GMT 2
Jeg sidder PT og (gen)læser de to første romaner af Sir Arthur Conan Doyle's Sherlock Holmes historier - er ved slutningen af The Sign of the Four. /Huge Sherlock Holmes nerd - det er ikke for ingenting at Misha også er det! Haha.
Sidder dog kun og genlæser A Study in Scarlet og TSotF da en TV serie jeg følger med i, der baseres på Sherlock historierne, starter op igen her til efteråret hvor en af episoderne er baseret på den næste historie i den kronologiske rækkefølge - nemlig The Adventures of Sherlock Holmes (nærmere sagt A Scandal in Bohemia). Så jeg sidder og forsøger desperat at forhindre mig selv i at læse videre for ikke at spoile for mig selv haha.
Ud over det så læser jeg ikke megen skønlitteratur - min boghylde består mest af historiebøger eller faglitteratur! Jeg læser faktisk slet ikke noget skønlitteratur på dansk for tiden - min Sherlock bog er på Engelsk(For Conan Doyle's skrivemåde er fantastisk og jeg har et eller andet med at se mig sur på bøger der er oversat til dansk), ligesom det meste andet jeg har læst på det sidste. Kunne godt bruge en god, dansk bog - jeg kan godt mærke at jeg efterhånden formulerer mig langt dårligere på dansk end på engelsk..!
|
|
|
Post by Benedikte Grytten on Jun 29, 2011 15:36:26 GMT 2
/
|
|
|
Post by Nikolina Astrid Haugen on Jun 29, 2011 16:13:43 GMT 2
JEG VIL SÅ GERNE LÆSE DEN BOG ! LOLITAAA <3
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 29, 2011 19:05:18 GMT 2
Nikolina/Tatti: jeg læser ikke for meget! for de er ikke læst på en gang xDD men kan godt lide at læse D: en spand earl grey the og så en god bog er rart! ;w;
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jun 29, 2011 19:09:00 GMT 2
Du har så sandelig ret <3
|
|
|
Post by Magnus Brekke-Taylor on Jun 29, 2011 19:50:45 GMT 2
For tiden? D-Dag, Kampen om Normandiet af Antony Beevor og Tigerens Kløer af Tom Clancy.
Kan ikke rigtigt samle mig om, at læse, for tiden... Så jeg er halvvejs i 2 bøger, af en eller anden grund.
EDIT: Til Misha, du ved, du søgte en god, dansk bog? Kongens Hunde af Martin Jensen er ganske fortrinlig, ligesom de fleste af hans bøger, som jeg har læst. Den er blot den mest nylige.
|
|
|
Post by Sørine Knutson on Jun 30, 2011 16:54:42 GMT 2
Det ideelle ville være at læse den på russisk, men jeg taler altså ikke russisk. Det er desuden værd at nævnte, at det er én af de mest velOVERSATTE bøger, jeg længe har læst. Oversætteren har nemlig ladet dele forblive på engelsk eller fransk, for at bibeholde ordspillene. (Well done, hr.!) Haha! Det er herligt. Men det voldte en del problemer i Krig og fred af Tolstoj, da bogens overklasse talte mere fransk end russisk, og mit franskniveau på det tidspunkt ikke rakte længere end "her er en hat". Så halvdelen af tiden gik med at læse noget fransk, jeg ikke forstod, derefter franskoversættelsen i parantes, og dernæst resten af deres tale på oversat russisk... Men sjov var det. Kunne godt bruge en god, dansk bog - jeg kan godt mærke at jeg efterhånden formulerer mig langt dårligere på dansk end på engelsk..! Ohj! Dejligt at høre at man ikke er den eneste der lider under 'for meget engelsk litteratur' >_>; Svindende dansk ordforråd, mangel på udtryk, umulige formuleringer... hvis bare vi kunne bruge lang tillægsform som englænderne *_* /grammatiknørd-ing
|
|
|
Post by Adrian Eide on Jun 30, 2011 20:52:52 GMT 2
Uh, Nana. Forster er jo lårveli! Måske bør hele boardet oprette en bogklub?! Selv er jeg (stadig... -.-') igang med Beloved af Toni Morrison og The Picture of Dorian Gray af Oscar Wilde. Udgaven fra 1891. Men jeg glæder mig til at blive færdig så jeg kan kaste mig ud i noget Dickens eller Chekhov. Efter jeg opførte et hans stykker i drama er jeg blevet helt opslugt!
|
|
|
Post by Sørine Knutson on Jul 1, 2011 11:41:24 GMT 2
Uh, Nana. Forster er jo lårveli! Måske bør hele boardet oprette en bogklub?! Right he is! Udover at bogen var fantastisk, var der endda en afsluttende note hvor han skrev om karaktererne og valg af scener og.. så var der en introduktion af David Leavitt på 31 sider, som satte alt i kontekst. Slurp! Plus Forster kendte Christopher Isherwood og alle mulige andre guys. Er jeg den eneste der bliver fanatisk glad for at høre den slags sammenhænge? Apropos bogklub.... mener du ingame? XD ingame ville være super trist med en ikke-ivrigt-læsende char. Men offgame... Læser nu Marcel Prousts På sporet af den tabte tid / Swanns verden 1. Den er, hrr, tung.
|
|
|
Post by Benedikte Grytten on Jul 1, 2011 19:25:43 GMT 2
Hvorfor... Hvorfor er mit indlæg væk? XD
|
|
|
Post by Joakim Järvinen on Jul 2, 2011 12:03:11 GMT 2
Lige for tiden har jeg ikke så meget overskud til at læse bøger, så jeg genlæser The Night Angel Trilogy, som er nogle bøger, som jeg finder vildt fascinerende. Jeg ved ikke om der er danske oversættelser, da jeg købte dem i Toronto. Det er fantasy og de er meget samfundskritiske(hvis man læser mellem linjerne). Bøgerne hedder The Way of Shadows, Shadow's Edge og Beyond The Shadows. De kan varmt anbefales(eller koldt.. for bøgerne er ret 'onde)! Ellers er det lang tid siden jeg har læst noget nyt. Det sidste års tid har jeg genlæst en masse
|
|