|
Post by Alexandra Alm on Jun 29, 2011 18:26:34 GMT 2
Det var tidligt om morgenen. Selvom undervisningen var på ferie pause, var der stadig nogle få elever der var interesseret i diverse kursuser. Og som altid var Alexandra interesseret i at give kursuser inde for hendes områder. Om det var noget engelsk man var i tvivl om eller det var musik. Hun kunne altid få noget ind i sit skema. Og så holdt hun jo bare af at være her på skolen. Den slanke og middelhøje unde kvinde stod ved printeren uden for et af klasse lokalerne. Hun sukkede irriteret og strøg let det løse blonde hår væk fra ansigtet. "Hvorfor er det altid det her sker for mig?" klynkede hun opgivende og stod og stirrede på printeren der åbenbart, hver gang hun skulle bruge den, var gået i strejke. Hun gav den et let dask oven på låget og så sig omkring for at se om der var nogen til stede der havde forstand på elektronik. For det havde hun åbenbart ikke...
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jun 29, 2011 18:48:31 GMT 2
Brunhilde var lige i nærheden, faktisk i et lokalerne ved siden af det lille hjælperum med printer og papir, og andre redskaber man kunne komme ud for at mangle i den kommende tid, og hørte derfor en stemme der lød til at være i nød, eller i hvert fald; Det lød ikke som om det gik særlig godt for vedkommende.
Lige nu lavede Brunhilde ikke rigtig noget selv, hun havde lige spist sin frokost, vel og mærke sene frokost.. da viseren allerede havde passeret fire, og besluttede sig for at hjælpe stemmen der kom inde fra det andet rum. "Hmmm..." som kom hun ud af det blå, tittede hun ind af døren til der hvor den unge pæne kvinde stod og så ud til at komme op at skændes med den gamle kopimaskine. Albert. Brunhilde havde for vane at give ulevende ting navne, og derfor skulle denne gamle oldsag, kopimaskinen, hedde Albert.
"Har vi problemer?" Spurgte hun den unge kvinde, som i flertal, som om det var deres begges problem. Brunhilde havde et mildt og venligt smil om læberne, og trådte nu helt ind i rummet og afslørede sig selv. Hun så fra den nytilkommende lærer og til Albert.
|
|
|
Post by Alexandra Alm on Jun 29, 2011 19:03:12 GMT 2
Alexandra satte hænderne i siden og så mut og irriteret på kopimaskinen. "Seriøst. Jeg klager snart over det gamle bras.." sukkede hun irriteret. "den har ikke været skiftet ud siden jeg gik her.." små brokkede hun sig til sig selv. Igen strøg hun det blonde hår væk fra hovedet og trak en sort hår elastik ned over hånden og bandt sit hår tilbage i en hestehale. Alexandra så sig hurtigt over skulderen da hun hørte en stemme bag sig. Skævt smilede hun til den unge kvinde. Hun var ikke helt sikker på endnu hvad det var for en stilling den blonde kvinde havde. Og Alexandra skulle jo også lige have en chance for at lære eleverne og personalet at kende på skolen. "det er bare den gamle spand af kopimaskinen.." hun smilede skævt men venligt. "den strejker hver gang jeg kommer i nærheden af den og skal bruge den. Som altid.." hun kløede sig let i nakken og så ned på den igen og puffede let til den med foden, som det ville hjælpe.
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jun 29, 2011 19:21:05 GMT 2
Som altid? Brunhilde løftede fornøjerligt det ene øjenbryn, og skubbede ganske kort de store briller længere op på næsen da hun trådte tættere på. "Åh ja, Albert har det ofte med at strejke når man lige netop skal bruge ham." sagde hun samtykkende med et nik og betragtede den store grå firkantede kasse, fyldt op med papir. Nøje kiggede hun på den, som så hun den i øjnene imens hun bukkede sig en smule ned, med hænderne hvilende på sine lår. "Altså, Albert.." hun pegede på kopimaskinen, "Det er bare noget jeg kalder den." Hun smilte stort, med svage rynker på næsen da hun klemte øjnene sammen, og rettede sig op igen. Ja, det var nok en idé lige at fortælle at kopimaskinen havde et navn, i hvert fald i hendes verden.
"Du taler som om du har været her længe, men er du ikke ny her?" spurgte hun nysgerrigt og havde atter øjnene betragtende ved den unge kvindes ansigt. Hun lagde en hånd på maskinen og fjernede nu blikket fra den lyshårede. "Mhm.. " Hun gik om på den anden side af maskinen, lavede to små bank hist og her på dens side, trykkede på en af knapperne uden at kigge derhen (siden hun var vant til det) og tjekkede papiret endnu engang. "Oha, han havde bare fået papiret galt i halsen, den gamle maskine." forklarede hun så med et smil, efter at have løst problemet. Lige så stille kunne man høre kopimaskinen give efter i et lille hak som hvis den hostede.. og lidt efter brummede den ellers derud af imens den printede.
Brunhilde børstede støvet af sine knæer efter at hun lige havde siddet på gulvet, og skulle til at give den nye kvinde hånden, men skyndte sig at tørre støvet fra sine hænder af på sine lår (hvilket kunne have været en ligegyldighed at tørre af til at starte med, når hun alligevel tørte støvet af i sine lår igen) inden hun forsatte. "Jeg hedder Brunhilde, men bliver kaldt Peanut." Igen det venlige smil, "Og du er?" hun tiltede hovedet på skrå og så nysgerrigt på kvinden.
(frys!)
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 5, 2011 17:38:26 GMT 2
Da der var ferie på skolen, arbejde Mikkel næsten på halv tid, da der ikke var så meget at lave, når eleverne ikke var der. Men eftersom der stadig blev holdt kurser og lignede var hans hjælp stadig eftertragtet. Lige nu var han igang med at fylde op på de forskellige depoter og havde så lige modtaget hvad virkede som 4 ton kopi papir. Han stablede et par stykker oven på hinanden og gik så hen, hvor Albert stod. Mens han gik ned ad gange begyndte han at nynne melodien til Bridge over Troubled Water og da han var alene på gangen rungede tonerne i hans øre. Han nåede frem til døren og åbnede den med knæet. To lyshårede kvinder stod foran Albert, den stakkels gamle tingest. "Hvad har du nu gang i, Albert?" spurgte Mikkel i et seriøst, men komisk, toneleje.
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 7, 2011 14:54:35 GMT 2
Brunhilde havde hænderne i siderne og stod forsat med det nysgerrige udtryk og kiggede på den nye kvinde, imens hun ventede på at personen ville svare hende. Det nåede den lyshårede kvinde dog ikke pga. Mikkel, skolens pedel, der nu kom ind i rummet og snakkede til kopimaskinen.
"Mikkel, Mikkel, Mikkel." sagde Brunhilde med et skævt smil og rystede godmodigt på hovedet fra side til side i takt med at hun sagde hans navn. De havde jo kendt hinanden i noget tid nu; for da Mikkel fik arbejde som pedel og alt mulig mand på skolen, arbejdede Brunhilde allerede som personale. "Han fik bare papiret galt i halsen." fortalte hun igen, men nu til Mikkel fordi han jo spurgte om hvad der var galt, "Men jeg fik ordnet det." sagde hun med et stort og stolt smil.
"Jeg var faktisk ved at få at vide fra den kønne kvinde derovre.." hun pegede på den nye lyshårede pige, og snakkede igen da hun så på Mikkel, ".. hvem hun var.. er." hun nikkede ivrigt og havde igen opmærksomheden på den lyshårede.
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 7, 2011 22:13:17 GMT 2
Den ene lyshårde kvinde viste sig at være Peanut, der hilste glad på ham. Peanut en veninde fra skolen, en af de mange personer, han altid var glad for at se. Den anden var en han ikke kendte. Straks virkede Alberts morderiske (for papiret) problemer som en mindre detalje, i forhold til den ukendte lyshårede kvinde. Albert havde altid problemer, det var ikke altid der var nyankomne på skolen.
"Aflæg da en status rapport, Peanut." Sagde han med en temmelig useriøs autoritet i stemmen. Han ville aldrig kunne få respekt som officer i hæren.
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Aug 8, 2011 14:47:27 GMT 2
//Jeg tillader mig at black oute. BLACK OUT ~
|
|