|
Post by Joakim Järvinen on Jul 11, 2011 11:46:15 GMT 2
Selvom hans grin var stilnet af, kom det igen da Nikolina kommenterede på fiskene. Det gav sådan set mening, for efter hvad han havde forklaret så var der jo fisk over alt. Det var nu heller ikke den store overdrivelse. Selvfølgelig var det ikke fordi det flød med fisk, men Joakim var overbevist om, at der ikke fandtes én finsk by uden minimum ét fiskemarked.. Derudover var der også alle de almindelige fiskehandlere, men det var fint nok. Det var altid muligt at få frisk fisk og med Joakims syn på sundhed var det helt fantastisk. "Det kan da også være jeg plejer at gøre det," sagde han grinende og nikkede bekræftende, inden grinet stilnede af igen og han bare smilede normalt. Så mange fisk var der alligevel heller ikke.. Finlands befolkning lugtede ikke mere af fisk end alle andre.
"Men der er nu mange hyggelige steder rundt omkring i Finland.. Det er der vel også i Norge? Jeg var i Evje engang, det virkede som en hyggelig by." Det var godt nok lang tid siden han havde været det, men han kunne da godt nogenlunde huske det. Han havde været der sammen med sin familie i en efterårsferie engang.
|
|
|
Post by Nikolina Astrid Haugen on Jul 11, 2011 22:09:49 GMT 2
"Ooh, fiske deo.." svarede hun i en lav tone og smilte skævt, stadig i det lidt humoristiske toneleje.. selvom hun ikke følte sig som den sjoveste person hun kendte, kunne hun jo godt sige noget engang imellem der skulle forestille at være sjovt, eller et svar på noget sjovt. Heh.. jeg keder mig i hvert fald ikke ved siden af ham.. Hun lukkede øjnene og nød brisen der lige så stille svajede forbi hendes hår, alt imens et lille afslappet suk undslap hendes læber.
Nikolina nikkede opmærksomt til Joakims ord omkring byer der var hyggelige. Evje, der havde hun egentlig aldrig været, men.. så meget havde hun vel heller ikke at gøre andre steder.. end i den by hun boede i, og på Bergen internatskole. "Mhm.. Det kunne jeg godt forstille mig.. selvom jeg aldrig har været der.. jeg ved ikke hvorfor." hun trak lidt på skuldrende og foldede sine hænder. "Bergen er også hyggelig nok.. selvom det regner meget her.. men regn er nu også hyggeligt nok." sagde hun med et lille nik.
|
|
|
Post by Joakim Järvinen on Jul 13, 2011 15:47:32 GMT 2
Joakim nikkkede bekræftende til hvad hun sagde og med en overdreven bevægelse, mens han smilede og også endte med at grine lidt. Tanken om at lugte af fisk var egentlig ikke synderligt behagelig, men nu var det da heldigvis også kun en samtale og ikke realitet. Det havde ikke været til at bære hvis man hele tiden rendte rundt og fik andre til at rynke på næsen over lugten. Joakim bildte sig gerne ind, at han ikke gik så meget op i andres mening om ham, men det gjorde han.. Ligesom de fleste andre mennesker havde han alligevel et behov for, ikke at være hadet af andre og selvfølgelig for at andre rent faktisk accepterede ham, hvilket de nok ikke ville gøre hvis han rendte rundt og lugtede.
"Jeg har ikke rigtigt fået set mig omkring i Bergen," indrømmede han og overvejede det lidt. Han havde faktisk været i byen før, men aldrig mere end i kort tid.. og tæt på en sportshal. Det var egentlig en smule trist, at de fleste byer han kendte var fordi de havde nogle store sportshaller eller sportsevents, men det var nu sjældent han tænkte meget over det. "Men ja, regn kan da godt være hyggeligt. Når man ikke bliver alt for gennemblødt." Det gav jo sådan set mening, for ingen ønskede vel at rende rundt og være plask våde.
|
|
|
Post by Nikolina Astrid Haugen on Jul 15, 2011 14:50:10 GMT 2
Da Joakim fortalte at han ikke rigtig havde fået set sig omkring i Bergen, så Nikolina lidt sit snit til at lave endnu en aftale med ham, eller i hvert fald .. på venskabeligvis ville hun jo gerne vise ham rundt, sådan så han kendte stedet noget mere. Nemlig. "Hvis.. hvis du vil," begyndte hun med hjertebanken.. for det gjorde hende altid nervøs at spørge folk om noget, ".. så vil jeg gerne vise dig rundt i byen.. og sådan.." sagde hun med et svagt, bekræftende nik.
Emnet om regn, den regnfulde by Bergen.. det emne var vist ved at dø lidt hen nu; det var ikke meget man kunne sige omkring regnvand, var der? "Heh.. Ja, det kan du have ret i. " hun nikkede sig enig i hvad Joakim havde at sige om regnen.
|
|
|
Post by Joakim Järvinen on Aug 4, 2011 13:59:44 GMT 2
Joakim kunne ikke lade være med at smile over Nikolinas lidt usikre måde pludselig at tale på. Han havde jo oplevet det før og kunne ikke lade være med at tænke over hvorfor hun mon var så forsigtig. Spørgsmålet forblev naturligvis usagt, for det handlede vel bare om, at ikke alle var lige udadvendte og selvsikre. Joakim havde bestemt en vane med at være meget selvsikker og dermed også utrolig udadvendt... Men sådan var folk jo forskellige. Han nikkede og smilede fortsat, da hun havde fået talt færdigt. "Det ville da være vildt fedt, hvis du gider det,"[/color] svarede han hende med en munter stemme og lænede hovedet en anelse på skrå uden at tænke særlig meget over det.
|
|
|
Post by Nikolina Astrid Haugen on Aug 8, 2011 14:45:56 GMT 2
Nikolina sad først med blikket rettet mod sine knæ imens hun med en smule nervøsitet i kroppen ventede på svaret fra Joakim. Nikolina var også selv irriteret over at hun opførte sig som hun gjorde, men alligevel.. gjorde hun sit bedste for at være oprigtig og mere udadvendt. det ville nok komme efterhånden, og jo mere hun lærte Joakim at kende.. jo mere udadvendt blev hun også i hans nærvær.
Hendes ansigt lyste op i et glad ansigtsudtryk og straks vendte hun hovedet imod ham. "Det vil jeg gerne! Så er det en aftale." sagde hun venligt, med et lille smil, og hovedet en anelse på skrå. Han ville gerne! Yay.
Nikolina synes det var ærgeligt at hun ikke rigtig vidste hvad hun skulle snakke med ham om. For hun kendte ham jo ikke så godt.. Hun sad og vendte nogle spørgsmål i hovedet og skævede så mod ham med et lille nysgerrigt blik. "Dit hår.. er det din rigtige farve, eller er det farvet?" hun så afventende på ham.
|
|