|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 7, 2011 22:34:09 GMT 2
Den lyseblå himmel med de kridhvide bløde skyer var allerede ved at blive tildækket og gemt væk af en varm rødlig farve, med violette og orange nuancer. Et kønt syn at afslutte dagen med.
Peanut, Brunhilde.. havde tilbragt dagen i dag med at sortere nogle indflytter papirer, og ellers dase rundt i byen, og derefter tilbage på skolen hvor hun bare nød stilheden på gangene. Nogle dage var det godt med fred og ro, men for det meste ville hun helst have at der var lidt gang i den. Brunhilde var lidt ligesom en kanin, efter noget tid kunne hun godt føle sig ensom.
Der var et fint lille vindue som Brunhilde med glæde stod og kiggede ud af. Hun hvilede sig en smule op af vindueskarmen, imens hun bare betragtede det livlige maleri ude i horisonten, solen var snart ikke til at se længere, men farverne var forsat meget fine. Brunhilde smilte for sig selv og sukkede fredfyldt.
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 7, 2011 22:42:42 GMT 2
Det var ved at blive aften og Mikkel var i gang med at vaske gulvet på gangene. Hans mest dyrebare eje, en gammel mp3 afspiller var naturligvis på sin rette plads i hans øre, og en god omgang klassisk rock rungede gennem høretelefonerne. I det øjeblik han drejede om hjørnet skete et af hverdagens små mirakler, sangen skiftede til 'Eye of the Tiger' og Peanut stod i et vindue længere nede ad gangen. Han trak høretelefonerne ned og halsen og skruede fuldt op for volumen, fik øjnekonakt med Peanut, smilede og gik ellers i gang med at spille luftguitar på sin moppe mens han mimede med på sangen.
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 7, 2011 22:48:58 GMT 2
Peanut hørte ganske rigtigt nogle fodtrin længere nede af gangen da det jo gav en smule genklang igennem den tavse gang. Hun vendte blikket mod personen der nu var i fuld gang med rocke den godt og grundigt i gennem til den sagte summen igennem hørertelefonerne, som hun hurtigt fik lyttet var eye of the tiger.
Da Mikkel tog sin moppe og var ifærd med at spille guitar sole på sin moppe, lagde Peanut armene om sin mave og brød sammen i et højt grin. Mikkel morede hende altid, og dette var lige hvad hun manglede på sådan en stille dag som i dag. "Sådan Mikkel! show me what you got!" grinte hun og smilte stort. Hun lavede et lille vip med hovedet til musikkens takt, i hvertfald af det hun kunne høre, og klappede så med hænderne imens hun prøvede at holde et grin tilbage.
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 7, 2011 22:55:45 GMT 2
Peanut grinte højt og klappede lidt til musikken. Det var jo ligefrem strålende. Hver gang han mødte Peanut, fik han en smil af hende. Men når han så kunne få hende til at grine, så kom der endnu en ting på listen over dagens opture. "Det er jo lige før man burde få penge for det her, hva?" smilede han og stillede moppen fra sig og slukkede mp3 afspilleren. "Hvordan går det ellers?"
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 7, 2011 23:16:34 GMT 2
"Mhm-huhu-mhm.." Hun lagde en hånd for sin mund for at dæmpe sit grin da Mikkel snakkede til hende. Hun nikkede og havde det ganske rigtigt morsomt. "Men du får jo næsten allerede penge for det!" påpegede hun med et stort smil og rystede lidt på hovedet samtidig med at hun fik rystet grinet af sig, men smilet blev hængende om hendes læber. "Årh, min make-up løber." sagde hun med en lille grimasse da hun førte fingeren op til sin øjenkrog, og fjernede en lille tårer efter at hun havde grint.
Peanut lænede sig op af den kølige væg og betragtede Mikkel foran sig. Han havde igen noget afslappende på der klædte hans krop, men man skulle jo heller ikke se just festlig ud når man alligevel moppede gulve. "Mhm, det går herligt." erklærede hun med et let skuldertræk og pillede ved blomsten der sad i hendes hår, "Jeg har ordnet nogle småting i dag, og ellers lullet rundt her og der.. her er så stille uden eleverne." et betænksomt lille smil kom til syne om hendes læber, og så rettede hun atter blikket mod Mikkel, "Går det godt med dig? din gulv-mobber." Smilet forsvandt ikke.
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 7, 2011 23:36:42 GMT 2
Da Peanut forsatte med at grine og derefter græde, kunne Mikkel heller ikke lade være med at smile stort. Hun pillede ved en blomst, der sad i hendes hår, mens hun besvarede hans spørgsmål. Peanut var altid klædt frisk på. Hendes tøj var altid i friske farver og da hun havde kjole på i dag, kunne han ikke lade være med at tænke på sangen, "The girl in the summer dress". Peanut mindede lidt om sommer egentlig.
"Går det godt med dig? din gulv-mobber." smilede hun. "Ja da. Har snart fri, og du har ikke mere at lave, så jeg kan jo altid tvinge dig til at være her lidt længere." Mikkel smilede stort.
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 7, 2011 23:47:00 GMT 2
(Awh hun minder om sommer<3 haha XD)
Peanut havde ganske rigtig en fin formsyet kjole på i en lille pastel farve, og ved toppen var der pyntet med små fine blonderinger i blomstermønstre. Evig og altid ungdommelig klædt; men hey, så gammel var hun jo egentlig heller ikke! og det ville såre hende meget at blive betragtet som en gammel dame. Hun rettede på de store briller og gik et par skridt nærmere hen imod Mikkel.
"Nå nå, så jeg skal tvinges til at blive her og holde dig med selvskab?" drillesygt løftede hun det ene øjenbryn og prikkede til Mikkels arm, "men hey du. Du ved godt at du ikke behøver at arbejde hver dag, ikke? vi har jo trods alt ferie! selvom, det nu er meget rart med et rent gulv nu og da." Hendes blik skævede op mod loftet imens hendes læber formede et uskyldigt smil.
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 7, 2011 23:58:52 GMT 2
"Jeg behøver da ikke at tvinge dig." Mikkel gav et prik igen. "Jeg tør vædde med at du ikke rigtig har andet at tage dit til lige nu, du kan lige så godt bruge tiden fornuftigt." Han smilede og tog gulv moppen igen og begyndte at vaske. "Og jeg kan gøre mig færdig med det her gulv, så går vi hjem.". Peanut flyttede sig væk fra moppens bane, dog lod hun den ikke gå uden lidt drilleri, som bestod af en lille spark så Mikkel måtte gribe den igen, noget akavet. Men som så meget andet, tog Mikkel det med et smil og forsatte med sit arbejde. Pludselige stoppede han op og vente sig om. "Har du set min T-shirt forresten?" spurgte han og åbnede kedelsdragten, så T-shirten var synlig. Den var helt almindelig grøn, men hvid og grå tekst, hvor stod "You can read!" "Giver, om nødvendigt, ingen mening, men til os andre er den ganske underholdende."
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 8, 2011 0:16:23 GMT 2
(Husk, ikke bestemme de andre karaktereres handlinger :3 men det var nu okay det du skrev XD <3 bare husk det til næste gang ) Peanut lagde armene over kors da Mikkel prikkede tilbage. " Tsk, fornuftigt ligefrem?" hun hævede igen et øjenbryn, " Så at bruge tiden fornuftigt er at se dig mobbe?" hun himlede lidt med øjnene, men med det samme drilske smil. " Men fint fint, jeg skal nok blive." hun smilte varmt til Mikkel. " Mhm, hjem, du mener vel tilbage på gangene med personalets værelser." tilføjede hun med et lille nik, " Vi kunne også.." hun pillede lidt ved sin kjole, og kiggede ud af vinduet, " tage ud at spise.. eller noget i den stil." hun trak lidt på skuldrende og fik det til at lyde en smule henkastet da hun spurgte. Hun vendte blikket mod Mikkel da han spurgte hende angående hans t-shirt, først troede hun at han spurgte om hun havde set en t-shirt der var forsvundet, men så gik det op for hende, at det altså bare var den han havde på. " Oh." hun kiggede opmærksomt og rettede på sine falske briller imens hun læste, " Ahaha." hun stoppede med at læse og grinte ganske svagt. " Hvor finurligt. Den passer meget godt til dig.. Din humørspreder." hun blinkede til ham.
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 8, 2011 0:27:27 GMT 2
(Ah selvfølgelige ~. Skal jeg nok huske . Mikkel havde næsten taget for givet, at Peanut ville sige ja, til at blive lidt længere. Da hun bar titelen som alles ven, var det hurtigt at man endte med at altid forvente et 'ja' fra hendes side. "Ja, det er så måske ikke så spændende at sidde der og blomstre." Nikkede han. Lærernes værelser var ganske udmærket, men de var nu ikke så store og Mikkel havde altid i bagtanken, at man kunne høre gennem væggene. Og han satte stor pris på privatliv. "Så ud og spise sagde du? Lyder glimrende.". Han skyndte sig at smide moppen og de andre ting i depotet, så vendte han sig om. "Hvor skal vi tage hen da?"
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 8, 2011 0:35:13 GMT 2
(<3)
Som sagt, var der jo ikke så meget andet at lave, og hun fandt det jo hyggeligt at hænge lidt ud med Mikkel. Solen var også lige præcis gået ned nu, tusmørke. "Jeg blomstrer mig til en fremragende rose." hun lavede en posering som hvis hun fremviste at en blomst var ved at springe ud. Hun smilte blidt til Mikkel da hun havde armene i luften, og lagde dem så ned ved sit skød igen.
"Du blev hurtigt færdig hva'?" sagde hun med et lettere overrasket blik da Mikkel lagde sit moppegrej fra sig, og pakkede sammen, men hun genfandt det lille smil. Hvorfor ikke tilbringe noget mere tid sammen med sine kollegaer? heh.. "Hmmm, ja jeg ved ikke helt." hun skævede ud på tusmørket, "Det er jo allerede ret sent nu, for sent til aftensmad og den slags.. vi kunne også bare tage på café.. Jeg har virkelig lyst til en af de der gode varme kakaoer!" hun smilte ivrigt.
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 8, 2011 22:29:58 GMT 2
""Jeg blomstrer mig til en fremragende rose." Peanut lavede en nydelig posering der passede til hendes kommentar. "Hvor yndigt." smilede han. "Selv med ballet erfaring ville jeg ikke kunne efterligne det der." han hævede øjnebrynene komisk og smilede. Efter at han havde pakket sit rengørings grej ned, skulle Peanut lige drille lidt igen. De var vel sådan de nu engang førte samtaler, så blev det i det mindste ikke kedeligt. "Gulvet kan sagtens vente til i morgen, eller næste uge. Det er stort set rent." Han gestikulerede hen imod det. "Skal du have varm kakako om sommeren? Er det ikke selvmodsigende på en eller anden måde?"
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 8, 2011 23:37:49 GMT 2
Brunhilde smilte stort til Mikkels kommentar om at hun var yndig. Det var sådan set det hun havde i sinde at opføre sig som, i hvertfald når man skulle lave posering efter en udsprungen rose. "Virkelig? Jeg må lære dig at springe ud som en rose." hun gjorde poseringen igen, men stoppede så lidt efter og rettede på sine briller imens hun fremfandt en rolig mine.
"Tsk tsk tsk." Brunhilde vippede fingeren fra side til side, imens hun betragtede Mikkel da udskød sine pligter til en anden dag, "Pludselig blev Mikkel doven." sagde hun drilsk, men trak så på skuldrende. Det var vel også okay; hvis han skulle have forsat.. ville de jo aldrig nå ud på caféen.
Da Mikkel åbentbart syntes at Brunhildes ønske om varmkakao var meget unormalt i forhold til vejret lagde hun armene over kors og rynkede misfornøjet på næsen, et påtaget udtryk. "Jamen, det er jo fordi det er aften nu.. så er det lidt køligt. Det kan jo også være at jeg ændrer mening dernede.. måske. " erklærede hun, uden egentlig at kunne bestemme sig.
|
|
|
Post by Mikkel on Jul 8, 2011 23:53:12 GMT 2
"Tror jeg overlader yndigheds poseringer til dig. Jeg vasker gulve imens." Smilte han og låste depotet. "Jeg er da ikke doven, jeg prioritere bare lidt anderledes end andre." tilføjede han. At drikke varme drikke om sommeren, selv om det var køligt forekom ikke Peanut som mærkeligt. Det var det vel heller ikke, men i Mikkels forstand hang det ikke helt sammen. Men det var nu godt at ikke alle var ens. "Så varm kakao, men med retten til at ændre mening senere." sagde han bestemt og begyndte at gå ned ad gange. "Du har intet imod at jeg har kedelsdragten på? Jeg gider ikke til at klæde om." For det første, fordi det var en "sommer kedelsdragt", i den forstand at Mikkel havde revet ærmerne af og klippet noget af buksebenene af. For det andet, så plejede han aldrig at tænke over hvad han havde på, mens han var i offentlighed, fordi han næsten altid fulgtes med sin bror, Simon. Og da Simon var blind, var det ikke ligefrem tøjstil og mode de gik og snakkede om.
|
|
|
Post by Brunhilde (Peanut) Bergmann on Jul 9, 2011 15:38:36 GMT 2
"Måske er det også for det bedste." tilstod hun, "Så har du også noget andet at kigge på ind imellem, hvis du bliver træt af at se på gulvet." Hun nikkede med et friskt smil om læberne. Brunhilde hævede igen øjnebrynet på den lettere drislke, lidt mistroiske måde da Mikkel nævnte at han da ikke var doven."Kald det ved du vil, men det glæder mig da. " hun klappede hænderne sammen med lille nik og smilte igen.
Mikkel konstaterede deres aften, og Brunhilde smed en lige arm med knyttet næve i luften, "YEAH!" sagde hun med en stemme der lød til at glæde sig, eller se frem til det. Det var noget tid siden at hun havde lavet noget med personalet fra skolen.. og hun kunne jo godt lide de mennesker der var omkring hende - af og til tænkte hun bare ikke rigtig over det.
"Hmm?" hun så lidt spørgende ud da Mikkel spurgte angående sin kedeldragt, og i et kort øjeblik var hun stille, men mere fordi hun betragtede ham i tøjet, "Njøøh. Jeg er jo så vant til at se dig i det kluns." hun klappede ham hjerteligt på skulderen, "Så lad os komme afsted!" man kunne se hendes ivrighed der brændte i øjnene.
|
|