|
Post by Joakim Järvinen on Jul 14, 2011 16:09:52 GMT 2
Efter inspiration fra Wendy's tråd Hvad høre du LIGE nu .. ? opretter jeg nu endnu en musiktråd, denne er dog tilegnet hvilken slags musik man generelt set hører. Nævn gerne både genre og nogle bands, ja skriv en hel roman hvis det er det du er til.. Link også gerne til en yndlingssang, hvis sådan en haves Selv kan jeg da starte med at sige, at jeg hører en rigtig god blanding af forskellige genre. På min computer/iPod kan der findes både Marilyn Manson, Linkin Park, The Beatles og Medina(!). Mine favorit bands er dog Linkin Park og Nirvana, men man hører mig ofte synge og snakke om Medina sange.. Jeg er desuden en stor tilhænger af elektronisk musik i stil med Mike Sheridan, samt dark ambient(også elektronisk) såsom Atrium Carceri - som er rigtig dystert. Jeg har også en tendens til at hører en masse akustisk-like musik, samt en god gang chill-out musik, såsom Kings of Convenience og Sigur Rós.
|
|
|
Post by Wendy Belander on Jul 14, 2011 16:17:17 GMT 2
Uh ha, jeg høre meget forskelligt, men lige for tiden høre jeg rigtig meget fra genren DubStep, som er noget meget tungt musik med et højt tempo. Det er vildt nice! Høre i sær meget Magnetic Man. Jeg har også lige opdaget en ny kunstner jeg har hørt før på P3 men som jeg ikke rigtig har lagt mærke til. ANY WAYS: hun hedder Katy B Tjek hende ud, i sær den sang der hedder Lights on.
Der ud over høre jeg en masse rock, indie-rock og pop ^^' Dog ikke Nik og Jay, men næsten xD
|
|
Andreas
Junior Member
Formand for elevr?det
Bed, s? skal der gives jer; s?g, s? skal I finde; bank p?, s? skal der lukkes op for jer - Matt 7,7
|
Post by Andreas on Jul 15, 2011 18:59:31 GMT 2
Wendy - Du burde prøve og høre noget Chase & Status, så :) Det svinger også meget for mig. Jeg var jo engang meget stor fan af Marilyn Manson - og jeg er da stadig fan, men ikke i lige så voldsom grad som før. Med det mener jeg, at det svinger meget. Men, her er der lige to af mine yndlingsbands; Sort Stue - www.sortstue.orgVerdens Tredje KrigVerdens Tredje Krig er ikke deres bedste sang, men det var en af de første sange jeg hørte med Sort Stue og den der pirrede min nysgerrighed så meget at jeg downloadede deres album tilbage i... Ja, jeg ved det faktisk ikke. Selve bandet fandt sammen i foråret 2006 og så vidst jeg husker udkom første album i december, så det må være deromkring. Jeg er den første jeg kender, der begyndte at høre Stuen. Dem jeg kender som også hører dem, har lært dem at kende igennem mig og jeg har virkeligt været med siden starten og jeg er lige entutiastisk hver gang de smider en ny plade på gaden. Jeg har ikke noget merchendise med dem, eftersom at alle deres cd'er kan downloades GRATIS på deres hjemmeside. Men har været til koncert med dem en kølig septembernat under åben himmel, og det var en af de fedeste aftener i min liv (i hvert fald rent musikmæssigt.) Snakkede med dem bagefter og de er også fantastiske mennesker. Blow Joe, deres bassist, er helt nede på jorden, mega humoristisk, mors-dreng på den fede måde og total cool og talentfuld, og så er AntiKristian nok en af de smukkeste mennesker jeg nogensinde har set. *suk* Sort Stue er: Stemningsfyldt, venstreorienteret politisk rap fra den Københavnske undergrund med et væld af labre tekster, fed lyd, alternative instrumenter (genren taget i betragtning) og fede rim. Hør det, hør det!Great Big Sea - www.greatbigsea.comDonkey Riding, liveJeg takker min veninde Katalin for at præsentere mig for Great Big Sea. Hun synes, at nogle af deres sange var lidt pirat-agtige, sendte et par af dem til mig og straks hungrede jeg efter mere og hun sendte mig alle se sange hun havde. Jeg var simpelthen solgt! Okay, har altid haft en svaghed for folkemusik, så udover GBS også Valravn, Tumult ect., men alligevel er det noget over GBS som bare er helt fantastisk, og jeg tror en af tingene er Alan Doyles stemme. Han er den langhårede sanger i videoen, btw. Det var vidst julen 2008 at en anden af mine veninder, Lisa, gav mig en cd med dem i julegave, og ikke nok med at jeg hørte alle sangene igennem flere gange på en dag i en lang periode, så er det stadig dem jeg sætter på, hvis jeg føler mig lidt ubegrundet slukøret og trænger til at smile. Senere købte jeg en cd mere 8D Som sagt har jeg en cd med dem og derudover en del sange fra andre albums liggende på min iPod. Har aldrig været til koncert med dem men ville VILDT gerne! De spiller nogen gange på Tønder Festivalen, men gjorde f.eks. ikke sidste år. Tror de gjorde i 2008, men der opdagede jeg det, like, to dage før, og synes ikke lige det passede mig så godt at tage til Tønder med så kort varsel. Endnu engang tak til Katalin er åbnede mine øjne for dette fantastiske, fantastiske band <3 Great Big Sea er: Folkemusik med stemning, der kan røre en helt ind i hjertet - der er sange både til dans og til de stille stunder. De holder en fantastisk sømands-linie igennem mange af deres sange og deres tekster er både sjove og fantastiske. Og Alan Doyle synger seriøst fantastisk!( Dette er et a'capella nummer med ham hvor man virkeligt kan høre hans stemme, skip til 2:40)
|
|
Waldemar Schmidt
Full Member
Love is like a butterfly: It goes where it pleases and it pleases wherever it goes
|
Post by Waldemar Schmidt on Jul 19, 2011 13:05:12 GMT 2
Jeg kan seriøst høre alt. Alt fra Linkin Park til Taylor Swift, alt fra pop til punk og videre til opera. Men hvem jeg bedst kan lide for tiden, er nok Daughtry og Lights, hvis i kender dem?
|
|
|
Post by blackberry on Jul 25, 2011 22:18:42 GMT 2
Dubstep og andet elektronisk fylder min mobil til randen. Pop hører jeg dog også meget af. Og så kommer Rammstein lige og owner det hele i en mega-battle.
|
|